سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صید غیرمجاز میگو ۱۱ قایق دیری را در تور قانون انداخت

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر گفت:۱۱ فروند قایق فاقد مجوز صید در آب‌های ساحلی شهرستان دیر به دلیل صید خارج از فصل میگو توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ قدرت اله حاتم وند فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر عنوان کرد: پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر و ناوگروه شناوری دریابانی کنگان در گشت مشترکی که داشتند، ۱۱ فروند قایق بدون مجوز صید را در آب‌های ساحلی شهرستان دیر به علت صید خارج از فصل میگو توقیف کردند.

 او عنوان کرد: این شناور‌ها به علت حمل و استفاده از ادوات ممنوع و غیر مجاز صید ترال(کف‌روب) در منطقه دریایی خورخان (سکو‌های گازی پارس شمالی) توقیف شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: ۱۱ رشته تور ترال، ۱۱ جفت (۲۲ عدد) تخته صید ترال، ۲۲ حلقه طناب و همچنین مقدار ۳۳ کیلوگرم میگو از این شناور‌ها کشف و ضبط شد.

حاتم وند ادامه داد: در این زمینه، ۳۰ نفر از متخلفان هم برای سیر مراحل قانونی بعد از تکمیل پرونده و دستور قضائی به دادگاه معرفی خواهند شد.

او گفت: با فرض اینکه صیادان غیرمجاز فقط ۲۰ درصد آبزیان را قبل از رسیدن به اندازه تجاری صید کنند، زیان اقتصادی ناشی از آن که به صیادان قانونمند و دارای مجوز وارد می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود که تاثیر زیادی بر کاهش درآمد صیادان محلی دارد.


بیشتر بخوانید


در یک ماه اخیر و با نزدیک شدن به فصل صید میگو بیش از ۵۰ فروند شناور به دلیل صید غیرمجاز میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر توقیف شده‌اند.

صید میگو به طور معمول اواسط مرداد در استان بوشهر آغاز می‌شود.

قرار است کمیته صید استان شنبه هفته آینده برای تعیین زمان آزادسازی صید جلسه تشکیل دهد..

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.