سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درس به یاد ماندنی خواهرزاده‌های رئیس جمهور تاجیکستان به وزیر بهداشت!

پس از آنکه خواهر رئیس جمهور تاجیکستان در پی کرونا درگذشت، فرزندان وی درسی حسابی به وزیر بهداشت این کشور دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپای آزاد، پس از آنکه خواهر، امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، خواهرزاده‌های رئیس جمهور این کشور درسی حسابی به وزیر بهداشت این کشور دادند.

رادیو اروپای آزاد به نقل از یک منبع نزدیک به دولت این کشور گزارش داد سه خواهرزاده «امام علی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در پی درگذشت مادرشان پس از ابتلا به کرونا، اقدام به ضرب و شتم وزیر بهداشت این کشور و شماری دیگر از مقامات کردند.

برخی منابع در وزارت کشور و بهداشت تاجیکستان که نخواستند نامشان فاش شود، به رادیو اروپای آزاد گفتند «جمال الدین عبدالله زاده» وزیر بهداشت این کشور،  «خل محمد رحیم زاده» رئیس مرکز پزشکی ریاست جمهوری و شماری دیگر از پزشکان و مقامات بهداشتی این کشور در تاریخ ۲۰ ژوئیه و درست پس از آنکه خواهر ۶۴ ساله رئیس جمهور تاجیکستان که «قربان بی رحمانوا» نام داشت- بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، از سوی فرزندان متوفی هدف حمله قرار گرفتند.

جمال الدین عبدالله زاده، وزیر بهداشت تاجیکستان

این منابع اعلام کردند وزیر بهداشت و شماری دیگر از مقامات بهداشتی در این ضرب و شتم به شدت مجروح شدند. بنا بر اعلام این منابع، مقامات تاجیکستان از متخصصان پزشکی از آلمان، روسیه و ازبکستان برای درمان خواهر امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان به کشور دعوت کرده بودند.

رادیو اروپای آزاد همچنین به نقل از این منابع اعلام کرد تحقیقات اولیه در خصوص این ضرب و شتم و کتک کاری آغاز شده است. بنا بر این گزارش، هیچ کس از اعضای دولت، ریاست جمهوری و یا دیگر مقامات اظهار نظر علنی در خصوص این اتهامات نمی‌کند.

این در حالی است که جمال الدین عبدالله زاده، وزیر بهداشت تاجیکستان در تاریخ ۲۶ ژوئیه نیز در کنفرانس خبری که در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان در ارتباط با اقدام واشنگتن در تأمین واکسن کرونا برای تاجیکستان برگزار شده بود، حضور نداشت.

با وجود این، زمانی که از معاون وی در خصوص علت غیبت وزیر سوال شد و اینکه آیا این غیبت با شایعات مطرح شده در مورد ضرب و شتم او ارتباط دارد، او این مسأله را رد کرد.

خواهر رئیس جمهور تاجیکستان در تاریخ ۲۱ ژوئیه به خاک سپرده شد. اگرچه علت مرگ وی علنی اعلام نشد؛ اما پزشکان بیمارستان به رادیو اروپای آزاد گفتند او بر اثر کرونا درگذشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
تاجیکها هم دست کمی از طالبان ندارن خخخ
مریم
۱۷:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این کار خواهرزاده های تاجیگستان سو استفاده از قدرت دایی جانشون بود مگه خون مادرشون وجان مادرشون با مادرها ومردم عادی سرختر بود مرگ دست خداست پزشکان تلاش کردن خدا که نبودن نوشتید درس دادن به وزیر بهداشت این نوشته درست نیست مردم ما بعضی ها از فردا واز همین الان دارن از قدرت فانیلهاشان سو استفاده میکنند وبه چه وزیز بهداشت چه پزشکان چه دانشمنادن وپرستاران تا کارگر دنگهبان از رده بالا به پایین که مجددانه تلاش کردن ومیکنند رو یاکتک میزنند یا توهین یا شکایت میکنند وبیاحترامی این کاراهاشون بی ادبی وبی احترامی وحمت شکنی به مقام مدافعان سلامت کشورشون بود با سو استفاده از قدرت لطفا اینها رو رواج ندیم وننویسیم همکار محترم تشکر از زحمات شما ماهمکار افتخاری شما هستیم
جناب جان
۲۲:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چه آداب و رسوم خوبی دارن، توی ایران هم باید رسم بشه.
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
عنوان زشتی برای خبر انتخاب کردید... این عنوان نشون میده که شما کار این آقازاده ها رو تایید میکنید.
باز هم اگه فرزندان سوگوار یک فرد عادی این کار رو کرده بودند حرفی نبود اما این افراد فقط از نسبت فامیلی شون سوء استفاده کرده بودند.
امیدوارم منتشر کنید اما اگر هم سانسور میکنید حداقل دفعات بعد توجه کنید که چنین انتخابهایی انجام نشود
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخ
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
تو ایران هم نماینده به سرباز سیلی میزنه
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام*لطفاً بد آموزی ها را بزرگ نکرده و در صفحات خود جای ندهید، آن هم با تیتر درشت،
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
این بدآموزی نیست، بدآموزی یعنی اینکه برای خودت پاداشهای چندصدمیلیونی رد کنی و برخورد نشود و عادی انگاری شود
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
واقعا کار زشت و ناشیانه انجام داده لطفا در اظهار نظرهاتون اینقدر پرت ننویسید . ....اگر مسعولی به وظایفش عمل نکرده بدون چشم پوشی از جهت قانونی محاکمه میشود . یعنی همه افرادی که کروناکرفتن مقصر خودشان بودن اما خواهر رییس جمهور .کرونا گرفته وزیر مقصر بوده ..واقعا که .....
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
عزیز مسعول که اینجوری نمی نویسن مسئول اینجوری مینویسن

بی کفایتا
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
مسعولی غلط است مسئولی درست است
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
واقعل دستشون دردنکنه دمشون گرم
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
یک نکته دست تمام پرستاران و پزشکان زحمتکش و بی ادعایی که با کمبود امکانات و حقوق جلوی مرگ ایستادن و از خودشون مایه می گذارند رو می بوسم،ولی مسئولین نالایق ....
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ایران بود کل مسئولین رو تاالان کتک زده بود،میگی اب نیست میگن تحریمه میگیم کروناست میگن تحریمه میگیم برق نیست میگن تحریمه میگیم تورم زیاده میگن تحریمه کلا خودشون رو راحت کردن
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
مقصر دولت قبلی است .
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
با روحانی تا 1400
نه دست نگهدار
با روحانی تا 1420
این مشکلات تا بیست سال دیگه درست نمیشه
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چون اونجا رحمانوف دستور واکسن نخریدن نداده بوده.....
اینجا گفتند اعتماد نداریم...مردم بمیرن بهتره...
پرهام
۲۰:۵۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
میخاستم مثبت بدم منفی خورد
حسنک دبیر
۰۰:۱۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
جناب دانشمند ناشناس !
اگر در ایران گفتند از برخی کشورهای خاص واکسن نخرید(اون هم فقط از دو کشور)، بخاطر حفظ جان و سلامت مردم بود چون سابقه دشمنی این کشورها با مردم ایران ثابت شده نه اینکه مردم بمیرن بهتره !!!!
این چه بینش و بصیرتی است که شما داری ؟؟!!!
مسائل رو برعکس و وارونه تحلیل میکنی آقای سیاستمدار !!
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
از کجا میدونی
کریم
۱۵:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
مگه خواهر ش کی بوده از بقیه مردم تاجیکستان چرا دفاع نمیکنند که بر اثر کرونا فوت کردند .انگار در همه جای دنیا مسئولین و اقوامشان از مردم با ارزش ترند.بعد میگن ما خدمتگزار مردم هستیم.
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چی میشد کتک زدن مسئولین در ایران هم مثل کتک کاری مردم عادی تلقی می شد. آن موقع بسیاری از فسادها به دست خود مردم رفع میشد
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
من عاشق این نوع دمکراسی وکشورهایی هستم که تااین حجم ازآزادی را دارن،خوشبحالشون
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
یعنی یک مسئولی که برای خودش پاداش چندصدمیلیونی رد می کند جا ندارد چند تا چک و سیلی بخورد؟! مگر دیه سیلی چقدر است؟ قانون که قادر نیست مسئولین را سرجایشان بنشاند لااقل این کار را به دست مردم بسپارید به محض عادی انگاری کتککاری با مسئولین ، فسادها بسیار کم می شود و دیگر حتی کتککاری با مسئولین هم انجام نخواهد شد
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
باباخوب یکم هم از نجابت ایرانیها یادبگیرن،ببیند وزیر ما چقدر اعتماد به نفس داره،اگر تاجکیها جای ما بودن حتنا وزیر را زبان لال یه بلایی سرش میاوردن،خدا صبرمان دهد
mo
۱۴:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
از وزیر بهداشت ما یاد بگیرن که خودش پیش دستی می کنه و به فحش میبنده مسئولای دیگه رو
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
عجب
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
کار زشتی کردند باید پیشگیری می کردند که مبتلا نشوند، این میشه رسمی که هر کس ننش مرد پزشکان را کتک کاری کند
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چه آدمای بی فرهنگی!
خیلی کار زشتی کردن.
این بیماری در تمام دنیا داره افراد زیادی رو به کام مرگ میکشونه. این درست نیست که پزشک یا وزیر بهداشت رو کتک بزنند. بی ادبی و بی فرهنگی خودشونو نشون دادن
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
با درود و خسته نباشید به همه کادر درمان و مدافعان سلامت .
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
البته کاستی های زیادی هم دارند
سلام
۱۱:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر مشابه این ماجرا توسط چند شرور و یا حتی همراه بیمار در تعرض به کادر درمان در هر گوشه ای از کشور اتفاق بیاقتد هم اسم آن را درس بیاد ماندنی می گذارید؟