سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس آموزش و پرورش:

امکان واکسیناسیون معلمان تا آغاز سال تحصیلی وجود ندارد

عباسپور گفت: با توجه به شرایط فعلی، امکان واکسیناسیون معلمان تا آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عباسپور، کارشناس آموزش و پرورش اظهار کرد: بین بازگشایی مطلق مدارس به شکل سال‌های قبل کرونا و بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی تفاوت وجود دارد و باید این دو از هم تمیز داده شوند.

او افزود: در شرایط کرونا بازگشایی مدارس به شکل مطلق و حضور حداکثری دانش آموزان نیست.

عباسپور گفت: بازگشایی مدارس یک موضوع سیاستی است و مسئول سیاست گذاری آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش و در رأس آن رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا قرار دارد. نظر وزیر آموزش و پرورش به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس برگرفته از این مرجع است.

او با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود که پیش بینی‌هایی که می‌کند بر اساس امکان وقوع، عادلانه و خردمندانه باشد، بیان کرد: در حال حاضر هیچ واکسن تایید شده‌ای برای افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی، امکان واکسیناسیون معلمان تا آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

این کارشناس آموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار می‌رود نظر‌هایی که از زبان وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌شود مبتنی بر کار‌های علمی، پژوهشی و مطالعات دقیق باشد و برای مواردی غیر از واکسیناسیون مانند فاصله گذاری‌ها، مدیریت ورود و خروج، تهویه هوا، شوینده‌ها و مواد ضد عفونی، تغذیه و فعالیت‌های گروهی دانش آموزان تمهیداتی اندیشیده شود.

همه با بازگشایی فیزیکی مدارس موافق هستند

در ادامه محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس و بروز موج‌های جدید کرونا اظهار کرد: تقریبا همه با بازگشایی فیزیکی مدارس موافق هستند، اگر در کنار هم این نظر را عملیاتی کنیم، قطعا به سمت بازگشایی می‌رویم.

او افزود: منظور از همه موافقان یعنی کارشناسان حوزه وزارت بهداشت، نمایندگان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از جمله این افراد هستند که در جلسات نظر‌های کارشناسی خود را اعلام کرده‌اند و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز مطالعات انجام شده بین المللی را استخراج و برای وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونان ارسال کرده که نظر همه بر گشایش مدارس است.

محسن بیگی تصریح کرد: در مورد گشایش مدارس، نظر تخصصی را وزارت بهداشت می‌دهد و در کمیته‌ای هم که برای بازگشایی تشکیل شده و شرایط بازگشایی را تعیین می‌کنند، این نظر اعمال می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای تنظیم شرایط بازگشایی از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت فضای فیزیکی، تراکم، رعایت مسائل ضد عفونی و... در نظر گرفته شده که نظر تخصصی در آن حوزه را می‌دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فرهنگی
۱۳:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
باسلام مگه قرار نبود روز عید غدیر واکسیناسیون معلمان شروع شود؟؟؟!!!!!
..
۱۰:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
چرا امکان واکسیناسیون معلم ها وجود نداره ؟

خیلی هم خوب وجود دارد .

از ۷ مرداد تا ۱۷ مرداد مرحله نخست را تزریق می کنند.

از ۷ شهریور تا ۱۷ شهریور مرحله دوم را تزریق می کنند.