سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصالحه ۸۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره مانه و سملقان

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از مصالحه ۸۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس مانه و سملقان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سرهنگ مهدی مهران فر با تاکید به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری در پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، گفت : مراکز مشاوره پلیس نقش بسزایی در کاهش مراجعات قضائی به کلانتری‌ها و دادسرا‌ها دارند.


بیشتر بخوانید 


او  با اشاره به ارجاع بیش از ۱۷۰ پرونده از ابتدای امسال به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ۱۱ شهرستان، گفت: آمار‌های موجود نشان می‌دهد؛ علت مراجعه اکثر مراجعان، مشکلات خانوادگی بوده است و از این بین سهم قابل توجهی به تعارضات بین زوجین اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسیب‌های بعدی از جمله طلاق جلوگیری به عمل آمده است.

فرمانده انتظامی مانه و سملقان بیان داشت: طلاق موضوع بسیار نگران کننده‌ای است که آسیب‌های آن فقط متوجه طلاق دهنده و طلاق گیرنده نیست و افراد مطلقه و کودکان طلاق امروزه درگیر بسیاری از آسیب‌های روانی و اجتماعی هستند که به صورت نیروی بالقوه برای انجام هرگونه بزه در جامعه تلقی می‌شوند.

سرهنگ مهران فر افزود: مشاور کلانتری ۱۱، فرماندهان پاسگاه‌ها و دایره اجتماعی این فرماندهی به طور مستمر آموزش‌های لازم را در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه ارائه می‌کنند که باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او  افزود: مراکز مشاوره نیروی انتظامی آماده ارائه خدمات رایگان روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، شغلی، انتظامی، روانسنجی، مددکاری و... برای عموم مردم می‌باشد.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.