سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیکزاد در صحن علنی:

مجلس بودجه استان خوزستان را تا ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره رفع مشکلات استان خوزستان و اقدامات مجلس در این راستا پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: غدیر نشانه اهمیت ولایت در حکمرانی اسلامی است. انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ثمره تفکر غدیر در ایران اسلامی است و این فرهنگ مترقی توانسته موجبات رشد و تعالی امت اسلام را فراهم کند.

وی ادامه داد: میراث غدیر و فرهنگ علوی باید در سرلوحه توجه و تمرکز کارگزاران نظام مقدس اسلامی در همه سطوح قرار بگیرد، گرامیداشت واقعه غدیر عبارت از بسط و گسترش عدالت در جامعه اسلامی است. اگر در سال‌های گذشته به همین درس کلیدی از مکتب امام علی (ع) توجه می‌شد بسیاری از مشکلات که امروز در کشور با آن دسته و پنجه نرم می‌کنیم وجود نداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر امکانات کشور عادلانه توزیع می‌شد، سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های مختلف به صورت متوازن اتفاق می‌افتاد و به طور شایسته به فرامین مقام معظم رهبری درباره اقتصادی مقاومتی توجه می‌شد خوزستان ولایتمدار دچار مشکلات نبود.

اقدامات مجلس در حیطه قانونگذاری برای رفع مشکلات خوزستان

نیکزاد در ادامه با بیان اینکه مجلس از سال گذشته و پیش از مطرح شدن بحران آب در خوزستان به این مسئله ورود داشت خاطر نشان کرد: مجلس در نخستین روز‌های فعالیتش به غیزانیه سفر کرد و در جلساتی که در مجلس برگزار کردیم تذکرات لازم را به مسئولین مربوط دادیم. در حیطه قانونگذاری نیز در اصلاحاتی که در مجلس و در بودجه انجام شد، اعتبارات خوزستان از ۲ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: هزار و ۷۵۰ میلیارد به فاضلاب اهواز اختصاص داده شد و به وزارت نفت تکلیف شد تا حداقل هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان هزینه کند. هزار و ۲۶۰  میلیارد برای احداث راه روستانی، آب و فاضلاب و تنش آبی اختصاص داده شد.

نیکزاد توضیح داد: اعتبارات برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان ۴۰ میلیون یورو افزایش یافت و در تبصره ۳ بودجه ۱۴۰۰ مجوز استفاده از فاینانس خارجی برای حل این مسئله داده شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در اثر بی توجهی به این موضوع دچار مشکلات شدیم. مردم خوزستان همان خوزستان ۸ سال جنگ است که حماسه آفریدند و با تقدیم هزاران شهید و جانباز  اجازه ندادند خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

نیکزاد افزود: خوزستان همیشه پای کار بوده و الان وظیفه مسئولان است که مشکلات این استان را حل و کم کاری‌های گذشته را جبران کنند. از این مشکلات در سایر استان‌ها هم وجود دارد و نمایندگان مجلس دائما روی این مسائل تاکید کرده اند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر آسیب شناسی‌ها انجام می‌شد مشکلات مردم به طور محسوس کاهش می‌یافت.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
باید سایتی برای هزینه کردن این بودجه در نظر بگیرید
و ملت هم به این سایت دسترسی داشته باشند و
پی گیر باشند .پول کجا هزینه شده
کسی با زد و بند .بالا نکشد
یا هزینه برای امور بیخود نکنند
مشکل جنوب .عدم کارایی و دلسوز نبودن دست اندرکاران بوده است و سپس کمبود بودجه
منصور
۱۳:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
واقعاً فكر كردين مشكل خوزستان كمبود بودجه است ؟