سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ایمن سازی و صیانت کودکان و نوجوانان برای دسترسی در فضای مجازی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت‌: نظارت بر محتوا‌ها و صیانت از فضای مجازی برای استفاده کودکان و نوجوانان از یک فضای امن برای آن‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام احمد فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بیان کرد: به طور کلی حفظ و حراست از فضای مجازی در دنیا معمول و مرسوم است.

او افزود: در همه کشور‌ها حتی کشور‌های پیشرفته دسترسی به فضا‌های مجازی دارای محدودیت‌هایی است حتی اگر دیدگاه کسانی که از الگو‌های غربی نیز پیروی می‌کنند قوانین آنجا باشد باید بگوییم در آنجا هم دسترسی به برخی فضا‌ها دارای محدودیت‌های سنی است به طور مثال در برخی کشور‌ها سن دسترسی بالای ۱۶ سال و برخی دیگر بالای ۱۸ سال است.

این نماینده مجلس گفت: در آمریکا بعد از وقایع یازده سپتامبر به بهانه مسائل امنیتی دسترسی به فضای مجازی محدود شد از این رو باید اشاره کرد که به واسطه حساسیت‌هایی که این فضا‌ها دارد مسولیت حفاظت و حراست از این فضا‌ها در این کشور‌ها در اختیار نیرو‌های امنیتی است.

نماینده مردم همدان گفت: امروزه که به بهانه کرونا دسترسی به فضا‌های مجازی آموزشی از سوی کودکان و نوجوانان فراهم شده است لزوم نظارت بر محتوا‌ها و صیانت از این فضا و ایجاد یک فضای امن برای استفاده آنان ضروری است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.