سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان خاموشی‌های بدون برنامه در اصفهان

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: خاموشی‌های چند روز گذشته به صورت کاملا ناخواسته و به دلیل حفاظت از پایداری شبکه برق و به صورت خود به خود انجام شده است.

سید محمد رضا نوحی سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره قطعی‌های برق بدون برنامه در استان گفت: از روز یکشنبه افزایش دمای ۴ درجه‌ای هوا، باعث شد مصرف برق به طور ناگهانی افزایش پیدا کند. در واقع یک درجه افزایش دما، افزایش ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف کل کشور را به دنبال داشته است.

او افزود: با افزایش فشار بر شبکه توزیع، تعدادی نیروگاه آبی و گازی به علت مشکلات فنی از مدار خارج شده‌اند، بنابراین تولید کمتر شده و مصرف در حالت حداکثر است، از طرفی نباید خاموشی به بخش خانگی داده شود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تاکید کرد: افزایش مصرف و کاهش تولید باعث شده شبکه برق سراسری، برای نگه داشتن پایداری، برق بیشتر مناطق را به صورت خودکار قطع کند.

نوحی عنوان کرد: در صورت وارد شدن خسارت به وسایل خانگی و صنعتی، می‌توان از طریق تماس با حوادث در شرکت توزیع برق و یا ثبت خسارت در سامانه و بازدید کارشناسان (در صورتی که آسیب وارده، ناشی از خاموشی بدون برنامه و از شبکه برق باشد) خسارتشان پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: طبق تصمیم گیری‌های انجام گرفته، قطعی برق فقط با جدول برنامه ریزی مناطق، که در سایت شرکت توزیع استان و شهرستان قرار گرفته، انجام می‌شود.

نوحی اضافه کرد: درخواست و خواهش ما این است که در این چند روز همان طور که صنایع با تغییر شیفت و کاهش مصرف به شبکه کمک کرده‌اند، همشهریان هم با کاهش مصرف از قطعی برق، در روز‌های آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.