سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

خط آسیب دیده شبکه آب شرب اصفهان به مدار بازگشت

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : خط آسیب دیده سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ که سبب کم آبی در محدوده شهرستان فلاورجان وبرخی مناطق شمالی مرکز استان اصفهان شده بودبه مدار آبرسانی بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد خرسندی سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: یکی از خطوط انتقال آب اصفهان بزرگ که از تصفیه خانه بابا شیخعلی کار انتقال آب به مناطق شمالی و غربی کلانشهر اصفهان را انجام می‌دهد ساعت ۲ بامداد امروز دچار حادثه شد و عملیات تعمیر آن تا ساعت ۱۱ طول کشید.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه قطر لوله این خط انتقال آب آسیب‌دیده بسیار بزرگ و در حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر است آبگیری آن بین ۶ تا ۱۰ ساعت به طول خواهد انجامید.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: بر این اساس ۱۷ تانکر سیار آبرسانی از صبح امروز برای تامین آب مردم ساکن مناطق چهار و پنج کلانشهر اصفهان شامل خیابان رباط، خردمند، آل محمد، آل خجند، گلستان و ۲۲ بهمن اختصاص یافت.

خرسندی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان در شرایط عادی با کسری سه هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است این حادثه نیز موجب اضافه شدن ۲۵ درصد کسری به این میزان شد.

او افزود: در پی این حادثه ۱۰۲ هزار لیتر آب آشامیدنی به شکل سیار بین ساکنان این مناطق توزیع شد.

خرسندی با اشاره به اینکه آبگیری و شروع فعالیت آبرسانی این خط لوله آسیب دیده بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد از شهروندان درخواست کرد در این مدت با صبوری و مدیریت مصرف آب به پیشگیری از کاهش فشار آب در مناطق مختلف کمک کنند.

اکنون تصفیه‌خانه باباشیخعلی ظرفیت تصفیه ۱۱.۳ مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با احتساب چاه‌ها و دیگر منابع، در مجموع ظرفیت تامین آب استان ۱۳ هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است در حالی که نیاز آبی استان به ۱۷ هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.