سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد شیر خام از خراسان جنوبی خارج می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد از میزان شیر تولیدی به صورت خام توسط شرکت‌های معتبر از استان خارج می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۵ کارخانه و کارگاه شیر با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن شیر در روز در استان وجود دارد که هم اکنون ظرفیت تولید ۲۵۰ تُن شیر را دارد.

او  افزود: از میزان شیر تولیدی در خراسان جنوبی، ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن توسط مراکز جمع‌آوری شیر ساماندهی می‌شود و بقیه مصرف خود مردم است.

قوسی همچنین ادامه داد: ۸۰ درصد از میزان شیر تولیدی به صورت خام توسط شرکت‌های معتبر از استان خارج و مابقی در استان توسط کارخانه‌ها به فرآورده‌های لبنی تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: نبود رقابت در کارخانه‌های استان با کارخانه‌های معتبر، نبود تنوع در محصول، کمبود نقدینگی، نبود به‌روز رسانی تجهیزات و امکانات از دلایلی است که سبب شده ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید شیر استان استفاده نشود.

قوسی با بیان اینکه قانون خرید تضمینی شیر در کشور مغفول مانده است گفت: برای اینکه ۱۰۰ درصد شیر تولیدی در استان جمع‌آوری و فرآوری شود این قانون باید اجرا شود.

وی افزود: برای حل مشکل دامداران در زمینه شیر و لبنیات، ایجاد و راه‌اندازی کارخانه تولید شیر خشک ضروری است و صادرات شیر خشک را می‌توان بدون محدودیت انجام داد که این پیشنهادات به وزارتخانه ارسال شده است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.