سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش فشار روانی کادر درمان در گرو رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

یک کارشناس روانپزشکی گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توان در کاهش فشار کاری و روانی کادر درمان قدم بزرگی برداشت.

آهنگرزاده، کارشناس روانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط روحی و روانی کادر درمان در دوران کرونا اظهار کرد: قابل درک است که کادر درمان با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی و در تماس مکرر با بیماران، به خصوص بیماران کرونایی با در خطر انداختن جان و زندگی خود، بالاترین درجه رفتار انسانیت، یعنی ایثار را در قبال همنوعان خود انجام می‌دهند.

او ادامه داد: کادر درمان به دلیل حضور مداوم در مراکز درمانی، شاهد بیماران و درد آنها هستند. افراد حاضر در مراکز درمانی به دلیل نزدیکی با بیماران، درد و رنج آنها را به طور ملموس درک می‌کنند، همین امر باعث شده در معرض نوعی اختلال "اضطراب پس از آسیب" قرار بگیرند.

آهنگرزاده افزود: این اختلال پس از اینکه شخص ضربه‌ای تجربه می‌کند و یا زمانیکه از نزدیک شاهد صحنه های ناخوشایند است، رخ می‌دهد. پزشکان و پرستاران هم به دلیل مواجهه مکرر با بیماران ممکن است دچار این اختلال شوند. این اختلال در شرایطی می‌تواند زندگی کادر درمان را تحت تاثیر قرار داده و مختل کند.

این کارشناس روانپزشکی درباره راهکار‌هایی که می‌تواند اندکی شرایط روحی کادر درمان را التیام بخشد، گفت: باید از سمت نهاد‌های مربوطه برای تفریح و روحیه بخشی کادر درمان تمهیداتی اندیشیده و امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی برای آنان در نظر گرفته شود.

او بیان کرد: می‌توان برای ترمیم روحیه کادر درمان، امکانات رفاهی را برنامه‌ریزی کرد تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین در خصوص بحث معیشتی و اقتصادی هم باید توجه کافی صورت گیرد و تسهیلات ویژه‌ای برای کادر درمان در نظر گرفت.

این کارشناس روانپزشکی تأکید کرد: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عمل به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، می‌توانند در کاهش فشار کاری و روانی کادر درمان قدم بزرگی بردارند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.