سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم شدن شرایط برای خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی در لارستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لارستان گفت: شرایط لازم برای خانه‌دار شدن مددجویان به ویژه خانواده‌های دارای دو معلول در لارستان با ارائه تسهیلات ویژه ساخت و خرید مسکن فراهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بال‌افکن، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لارستان گفت: کمک‌های بلاعوض  برای مددجویانی که شروع به ساخت مسکن کنند و پروانه ساخت ارائه دهند، پرداخت می‌شود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای خانواده های تک معلول و زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده است.

او بیان کرد:  خانواده های دارای دو معلول در شهرها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز تا سقف ٦٠ میلیون تومان کمک های بلاعوض برای ساخت و خرید مسکن دریافت می کنند.

بال افکن تصریح کرد: هزینه تعمیرات با سهمیه ۲۰ میلیون تومان در ماه به واحدهای نیمه تمام و نیازمند تعمیر نیز اختصاص می یابد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لارستان ادامه داد: کمک هزینه رهن و اجاره نیز به میزان ۲۰ میلیون تومان در ماه تنها به مددجویان سرپرست خانوار تعلق می گیرد.

او با بیان اینکه سه قطعه زمین در تنگ اسد شهر لار از طرف اداره‌ کل راه و شهرسازی لارستان برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی واگذار شده است، افزود: عملیات ساخت ۱۴ واحد مسکونی ویژه خانوارهای ۲ عضو معلول در یکی از این قطعات به زودی آغاز می شود.

بال افکن اضافه کرد: ظرف پنج سال گذشته تعداد  ۳۴ واحد مسکونی روستایی ویژه خانواده های۲معلولی و با کمک بلاعوض  ۱۸۰ میلیون ریال ساخته شده است.

او با تاکید بر تکمیل ۲۶ واحد مسکونی  برای خانواده‌ های ۲ معلول شهری در قالب کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومان به هر خانوار نیز  اظهار کرد: تعداد ٢١  واحد نیمه تمام که عملیات ساخت آن ها متوقف و در مرحله اجرای سقف بود نیز با برآورد هزینه ۲۱۰ میلیون تومان  به صورت بلاعوض  به مددجویان  پرداخت و به مرحله واگذاری رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لارستان  یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی بویژه معلولان را اجرای طرح های تشویقی دانست و گفت: توانمندسازی مددجویان یکی از رویکردها و راهبردهای مهم سازمان بهزیستی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.