سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگزی در نطق میان دستور:

رکود اقتصادی و گرانی به اصلی‌ترین چالش جامعه تبدیل شده است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان به بیان توضیحاتی درباره شیوع گرانی و رکود اقتصادی در جامعه پرداخت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سرگزی نماینده مردم زابل و زهک در  جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور گفت:  محرومیت استان سیستان و بلوچستان زیاد است و اما در مقابل ایثار و گذشت ولایتمداری مردم این استان هم زیاد است. این مسئله وظیفه ما دولتمردان را چند برابر می‌کند. آقای رئیسی فرصت خدمت خالصانه به مردم و جمهوری اسلامی ایران زیاد است و امیداوریم در گام دوم انقلاب اسلامی با مدیریت مدبرانه خدمتی ماندگار در جهت تغییر و و تحول شاهد باشیم.

سرگزی ادامه داد: امروز شاهد هستیم برخی معاندین در راستای تضعیف نظام اسلامی تمام تلاش خود را داشته اند تا بین مجلس و دولت اختلاف ایجاد کنند. مجلس و نمایندگان انقلابی با حفظ جایگاه نظارتی مجلس برای خدمت در کنار مردم خواهند بود.

گرانی به اصلی‌ترین چالش جامعه به دلیل سوء مدیریت تبدیل شده است

این نماینده مجلس افزود: آقای رئیسی در حال حاضر رکود اقتصادی و گرانی به اصلی‌ترین چالش جامعه به دلیل سوء مدیریت و عدم توجه به توان داخلی تبدیل شده است. انتظار مردم از مجلس این است که هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات مردم و تعیین و تکلیف لوایح مختلف از جمله رتبه بندی معلمان، طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و طرح جهش تولید مسکن و رونق بازار سرمایه اقدامی جدی انجام شود.

۳ میلیون از جمعیت جوان سیستان و بلوچستان مهاجرت کرده است

سرگزی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه رهبری بوده است ادامه داد:  نزدیک به ۳ میلیون از جمعیت ۶ میلیونی سیستان وبلوچستان به دلایل مختلف در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند و در استان‌های محل سکونت فعلی خود هم مورد بی مهری قرار گرفته اند و از ظرفیت آنان استفاده نشده است. تاکنون از ظرفیت فرزندان شایسته این استان برای مدیریت استان استفاده نشده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: بیش از ۴۰ سال مدیریت این استان در دست غیر بومیان بوده است اما امید داریم در دولت سیزدهم به فرزندان این استان توجه شود تا در راستای کاهش محرومیت استان قدم بردارند. ذخیره آبی چاه نیمه‌ها فقط یک سال دیگر می توانند آب شرب استان را تامین کنند. بسیاری از روستای این استان به صورت سقایی آب رسانی می شوند، لذا برای جلوگیری از بحران برای یک میلیون جمعیت شمال استان تدابیر فوری مثل تسریع در انتقال آب عمان به سیستان و بلوچستان، تسریع در عملیات احداث چاه‌ها، جلوگیری از تبخیر آب و ... باید اقدام شود.

وضع کرونا در استان سیستان و بلوچستان وخیم شده است

این نماینده مردم سیستان با اشاره به اینکه شیوع کرونا در این استان وخیم شده است ادامه داد: وضعیت این استان از سایر استان ها وخیم تر بوده و ضروری است در واکسیناسیون مردم منطقه اقدامی عاجل صورت بگیرد. امسال با عنایت مجلس  اعتبارات عمرانی قابل ملاحظه ای جهت توسعه زیر ساخت‌ها ورفع محرومیت برای پروژه های مختلف سیستان اختصاص پیدا کند، لذا می طلبد دولت آتی در تخصیص اعتبار اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.