سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف برق در چهارمحال و بختیاری به مرز هشدار رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق استان، از پیش بینی پیک بار ۴۴۰ مگاوات مصرف برق خبر داد.

او افزود: در روز‌های گذشته پیک بار استان به عدد ۴۰۳ مگاوات در هنگام شب و ۳۶۳ مگاوات در روز رسید که سهمیه استان در همان روز ۳۲۰ مگاوات بوده است.

فرهزاد اضافه کرد: افزایش مصرف برق صنایع بزرگ با توجه به افزایش صرفه تولید، کاهش سهم تولید برق نیروگاه‌های برق آبی در پی کاهش بارندگی‌ها و استخراج غیر مجاز رمز ارز‌ها از علل افزایش مصرف برق و اختلاف توازن تولید و مصرف است.


بیشتر بخوانید


او در توضیح اقدامات و تمهیدات شرکت برق استان در شرایط کمبود برق گفت: انتقال قسمتی از بار استان به ساعات غیر پیک بویژه در حوزه کشاورزی و صنایع باتوجه به ارائه پاداش‌های لازم، تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی پنج شنبه‌ها تا پایان مرداد ماه با توجه به مصوبه هیئت محترم وزیران، استفاده از ظرفیت مولد‌های خود تامین واحد‌های صنعتی، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات، نهاد‌ها وبانک‌ها بخشی از این اقدامات است.

فرهزاد ضمن تقدیر و تشکر از صبر و بردباری مردم استان برای خاموشی‌های اعمال شده در روز‌های گذشته افزود: وضیعت شبکه‌های سراسری برق استان پایدار است و تلاش‌ها برای کاهش خاموشی‌ها ادامه دارد و دیروز خاموشی‌ها به یک سوم روز‌های ماقبل کاهش پیدا کرد و مردم می‌توانند برنامه خاموشی‌های احتمالی را که بصورت روزانه طبق جداول زمانبندی شده در وب سایت این شرکت به آدرس www.chb-edc.ir واپلیکیشن برق من (اندروید)، منتشر می‌شود، رویت و دریافت کنند.

او ادامه داد: مردم عزیز استان با صرفه جویی و مدیریت مصرف برق زمینه ساز کاهش خاموشی‌ها در سطح استان باشند و این شرکت را در تامین انرژی پایدار برق یاری کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.