سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو؛

رخ نمایی فراری F12 قدیمی با تنظیمات جدید 1500 اسب بخاری

فراری F۱۲ برلینتا تنظیماتی جدید دریافت کرده است که شامل دو توربوی بزرگ است که از کاپوت بیرون زده اند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، F۱۲ برلینتا را می توان خاص ترین خودروی مسابقه ای دانست که فراری تاکنون طراحی و تولید کرده است. خودرویی که از نظر علاقمندان بسیار خوش تیپ و جذاب بوده و در عین حال ظاهری خاص دارد. اکنون این خودرو خاص و جذاب دوباره از نو طراحی شده و قرار است با قدرتی بیشتر پا به بازار بگذارد. 

آنطور که مشخص است قرار است این خودرو خاص،  تنظیماتی جدید دریافت کند که شامل دو توربوی بزرگ است که از روی کاپوت می توان آنها را دید. این تعمیرات اساسی باعث شده پیشرانه این خودرو خوش تیپ به ۱۵۰۰ اسب بخار ارتقا یابد.

 آرون کافمن یکی از شخصیت های تلویزیونی معروف است که به عنوان یکی از مکانیک های معروف شناخته می شود، نکته جالب اینجاست که این شخص خاص، اقدام به خرید این خودرو خاص کرده است و تغییراتی روی آن اعمال کرده و خودرو نهایی را به نمایش عموم گذاشته است. ماجرا از این قرار است که چندی پیش کافمن اقدام به خرید فراری کرد و توانست آن را با قیمت ۳۰۰ هزار دلار، بخرد. بعد از کمی بررسی های مکانیکی و تست های مختلف روی این خودرو و رانندگی در پیست، به دلیل توان  بالای این خودرو، تصمیم گرفت توربوی قدرتمندی روی آن نصب کند و این کار را از سال ۲۰۲۰ شروع کرد و اخیراً نیز به پایان رسیده است.

کمی به عقب برگردیم و از این خودرو خاص بگوییم، F۱۲ برلینتای 12 سیلندری در سال ۲۰۱۷ با پیشرانه ۶.۳ لیتری با تنفس طبیعی ۷۳۰ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید شد که این اجازه را به خودرو می داد تا در 3.1 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ادعا شده ۳۴۰ کیلومتر در ساعت باشد. 

حال کافمن اقدام به تغییراتی مکانیکی روی این خودرو کرد تا بتواند مانند پرنده در آسمان پرواز کند! در ابتدا بزرگترین مشکلی که کافمن با آن روبرو بود کمبود فضای محفظه موتور برای نصب توربو بود؛ برای جا دادن توربو درون کاپوت، مجبور بود کاپوت را برش دهد و و این سخت ترین جای ممکن بود، چرا که باید طوری این توربو را جا می داد تا اجزای سازنده را تا جای ممکن در موقعیت اصلی خود نگه دارد.

هدف این پروژه این بود که پیشرانه توئین توربو بتواند حدود ۱۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند یعنی خودرو به نیروی دو برابری از نیروی اصلی برسد.

اگر بخواهیم از توئین توربو بگوییم، می توان گفت که در ۱۹ ژوئیه در سانتا آنا، کالیفرنیا برای اولین بار ظاهر شد. اکنون می توانیم دریابیم که صدای کاملا متفاوت F۱۲ برلینتا هم به دلیل توربوشارژر‌ها و هم به دلیل سیستم اگزوز مسابقه ای خاص است. 

گفتنی است این مدل F۱۲ تنها پیشرانه‌ای با موتور توربوشارژ در جهان نیست. در سال ۲۰۱۳، منصوری با یک تنظیم توانست یک نمونه از  توربو توربین را بسازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.