سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چطور خریدی امن در شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم؟

پلیس فتا از کاربران فضای مجازی خواست با دقت به برخی نکات خریدی امن در اینستاگرام داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است، در این اقدام مجرم با تبلیغات سعی دارد نظر مخاطبان را جلب کند و پس از دریافت وجه از کاربران دیگر پاسخگوی آنان نخواهد بود.

اما این فروشگاه‌های جعلی نشانه‌هایی دارند که با توجه به آنان می‌توانیم از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری جلوگیری کنیم:

۱) فروشگاه‌های معتبر به طور معمول نشانی و تلفن ثابت و مشخصی دارند و امکان مراجعه حضوری هم دارند.

۲) از آنجایی که خریداران می‌توانند نظر خود را از طریق کامنت در اینستاگرام منتشر کنند، از این رو در فروشگاه‌های معتبر این امکان وجود دارد تا نظر سایر کاربران را ببینید و نظر جدیدی ثبت کنید. البته درصورتی که تعدادی حساب محدود و به صورت تکراری و مشکوک در تمامی پست‌ها اقدام به درج نظر مثبت کرده‌باشند، باید به این فروشگاه مشکوک شوید.

۳) دنبال کنندگان (فالور‌های) چند ده هزار نفری به هیچ عنوان نشان دهنده اعتبار صفحه اینستاگرامی نیست زیرا این دنبال کنندگان می‌توانند خریداری شده باشند و حساب‌های واقعی نباشند. از این رو در فروشگاه‌های معتبر علاوه بر تعداد بالای دنبال کننده، تعداد لایک و مشاهده پست‌های آن‌ها با تعداد مخاطبان تناسب دارد.

۴) فروشگاه‌های معتبر به طور معمول علاوه بر صفحه اینستاگرامی دارای یک درگاه اینترنتی فروشگاهی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز هستند که کاربران می‌توانند از آن طریق کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.