سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

صف مردم خوزستان از مخالفان جدا شد

سلیمانی دشتکی گفت: مردمی که خواسته صنفی داشتند با هوشیاری صف خود را از مخالفان جدا کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان با بیان اینکه مردمی که خواسته صنفی داشتند با هوشیاری صف خود را از مخالفان جدا کردند، گفت: بخشی از خواسته‌های مردم خوزستان در اعتراضات اخیر درست و به حق بود و بخشی دیگر از مسائل پیش آمده هم به دلیل فشار‌های مخالفان نظام بود که در پشت صحنه هستند و سعی دارند به هر اتفاقی دامن بزنند.

او با بیان اینکه تعدادی از مشکلات از قبیل مسائل کارگری، اشتغال، وضعیت آب آشامیدنی و فاضلاب و... در استان انباشته شده و به مردم فشار آورده است، مردم هم حق دارند انتقاد خود به این مشکلات را بیان کنند، افزود: پس از این مسایل به وجود آمده، نهاد‌های انقلابی از ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ستاد نیرو‌های مسلح برای حل مشکلات خوزستان پای کار آمدند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان کمک و مقرر شد که ۱۵ درصد از اعتبارات تنش آبی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به این استان تعلق گیرد و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ازاین اعتبارات مربوط به باقیمانده مطالبات کشاورزان خوزستان در سیل فروردین ماه ۹۸ بود که مصوب و پرداخت شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حدود چهار هزار میلیارد ریال است مربوط به بحث تنش آبی، پروژه‌های آبفا و پروژه‌های آب و برق است و چهار هزار میلیارد ریال دیگر نیزبرای تکمیل سد‌های چوئبده و مارد تخصیص یافته است و امسال با وجود خشکسالی الگوی کشت تابستانه رعایت نشد و دلیل رعایت نکردن الگوی کشت به این دلیل است که کشاورزان سال‌ها در خوزستان کشت برنج داشته اند و تغییر الگوی کشت برای کشاورزان سخت است.

این مقام مسئول گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهوری به خوزستان قرار شد دبی آب رودخانه کرخه به همین روند با رهاسازی آب از سد کرخه ادامه یابد و در اواخر مهر ماه و یا اوایل آبان ماه، بخشی از کمبود کرخه را از سد سیمره جبران کنیم و رئیس جمهوری منتخب دیدگاه بسیار مثبتی دارند و حل مشکلات خوزستان از دغدغه‌های او است.

او اظهار داشت: کسری فعلی مرغ در بازار استان از طریق توزیع مرغ منجمد برطرف می‌شود، تا کنون ۵۰۰ تن مرغ منجمد به خوزستان اختصاص داده شده است و با توجه به سهمیه در نظرگرفته شده برای استان، می‌توانیم روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ منجمد را در استان توزیع کنیم تا در کوتاه مدت نیاز موجود برطرف شود ودر ۲ آینده شاهد افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تنی تولید مرغ در خوزستان باشیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.