سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهنما:

۱۱۰ اقدام حقوقی استاندارد در فارس انجام شد

مدیر کل اداره استاندارد فارس گفت: : ۱۱۰ مورد اقدام حقوقی شامل اعلام جرم و رسیدگی به شکایات در چهار ماهه امسال در این اداره‌کل انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما، مدیر کل استاندارد فارس گفت: در راستای اجرای وظایف قانونی و نظارتی اداره کل استاندارد فارس طی چهار ماهه امسال تعداد ۱۱۰ مورد اقدام حقوقی از طرف اداره کل استاندارد فارس در استان انجام شده است.

او افزود: واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه که به تذکرات و اخطار‌های مکرر کارشناسان استاندارد بی توجه باشند، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

رهنما بیان کرد: از ۱۱۰ مورد اقدام حقوقی در استان انجام شده، ۸۱ مورد اعلام جرم علیه واحد‌های تولیدی متخلف که اکثرا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی بوده و ۳۳ اعلام جرم علیه متصدیان مراکز نگهداری، عرضه و توزیع کالا است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در صورت دریافت شکایات مردمی از کالا‌های دارای علامت استاندارد، کالای مورد نظر ابتدا توسط کارشناسان استاندارد مورد بررسی قرار گرفته و اگر مشخص شود حق با مصرف کننده کالا است مراتب جهت احقاق حق و جلب رضایت شاکی به واحد تولیدی منعکس تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

رهنما از مردم خواست کالای خود از مراکز عرضه معتبر و با علامت استاندارد خرید کنند و در هنگام خرید کالا با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اصالت کالا مطمئن شوند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.