سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از برداشت به لیمو تا ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آب ثلاث باباجانی

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : برداشت گیاه دارویی «به لیمو» از سطح ۹ هکتار و هشت هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای در این شهرستان برای نخستین بار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراد محمودیان فرد رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : با توجه به برنامه سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی، این مدیریت نسبت به ترویج و توسعه این نوع گیاهان با تولید ۲ میلیون نشاء «به لیمو» جهت کشت در سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه اقدام کرد.

او گفت : امسال برای اولین بار ۱۰ و نیم هکتار از فضای گلخانه‌های این شهرستان در مجتمع شهید دکامی زاده و روستای کرکهرک به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: از مجموع این اراضی در ۹ هکتار و هشت هزار مترمربع «به لیمو» کشت شد و در مابقی اراضی آلو ئه ورا، اسطوخدوس و گیاه دارویی گل گاو زبان کشت شده است.

محمودیان فرد افزود: هم اکنون برداشت گیاه دارویی به لیمو آغاز شده و پیش بینی می‌شود بر اساس آمارگیری عملکرد اول یک و نیم تُن گیاه از سطح هر هکتار از گلخانه‌ها برداشت شود.

او ادامه داد: قصرشیرین شرایط بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و از مزایای آن درآمد زایی بسیار بالا، خرید تضمینی و تولید چهار بار در سال به صورت سه ماه یکبار است.

حمایت از طرح‌های توسعه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی

تسهیلگر طرح‌های اعتباری بنیاد برکت در شهرستان قصرشیرین گفت: در راستای حمایت از طرح‌های توسعه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی در این شهرستان از متقاضیان این طرح‌ها حمایت می‌شود.

شهلا محمدی افزود: به ازای هر هکتار کشت ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

اختصاص اعتبار برای رفع مشکلات آب

فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت: از محل اعتبارات تنش آبی، ۶۱۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات آب این شهرستان اختصاص یافت.

یدالله شکری افزود: بخشی از این اعتبارت برای ساماندهی مجتمع آبرسانی «مامیشان» و مجتمع آبرسانی «میرهومر» هزینه می‌شود.

او ادامه داد: با اختصاص بخشی از این اعتبارات، برای تامین آب شرب سالم و پایدار شهر‌های تازه آباد و میرآباد ۲ حلقه چاه حفر خواهد شد.

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: به منظور تقویت مجتمع آبرسانی مامیشان و شهر ازگله یک حلقه چاه در روستای فیاد و برای رفع تنش آبی دهستان خانه شور یک حلقه چاه در روستای کیسله حفاری می‌شود.

شکری افزود: چاه کیسله تا پایان هفته آینده مطالعات آن به اتمام می‌رسد و بر اساس قول‌های شرکت آب و فاضلاب تا یک ماه آینده حفاری می‌شود.

او ادامه داد: برای تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر تازه آباد و شتاب بخشیدن به اجرای این پروژه عمرانی و خدماتی ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که ۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات خزانه اسلامی و ۶۰ میلیارد ریال آن نیز به صورت نقدی و از محل اعتبارات استانی تامین و تخصیص داده شده است.

اختصاص اعتبار جدید برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی

فرماندار روانسر گفت: ۲۳۰ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال اعتبار جدید برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی این شهرستان، میان دستگاه‌های اجرایی متولی توزیع شد.

 سعدی مصطفی زاده افزود: این اعتبارت برای ۶۵ طرح و پروژه عمرانی و اجرایی در نظر گرفته شده و محل تامین آن از منابع استانی، متوازن و نفت و گاز است.

او مهمترین طرح‌ها را تعمیر، نگهداری و تجهیز راه‌ها، عمران شهری روانسر و شاهو، رفع نقاط حادثه خیز راه‌های ارتباطی شهرستان، احداث سکوی تماشاچی زمین فوتبال، توسه و ایجاد شبکه توزیع و تاسیسات آب آشامیدنی، ایمن سازی و بهسازی معابر شهر روانسر، ساماندهی ورودی شهر، بهسازی معابر و احداث پارک شاهد شهر شاهو، آبخیزداری و حفاظت از خاک اعلام کرد.

فرماندار روانسر با بیان اینکه اصلی‌ترین ملاک توزیع اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، ادامه داد: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته بیشترین اعتبارات شهرستان به حوزه راه و آب اختصاص یافته است.

مصطفی زاده افزود: افزایش رضایتمندی مردم و اشتغالزایی از دیگر اولویت توزیع اعتبارات است و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با جدیت پیگیر جذب اعتبارات طرح‌های مصوب کمیته برنامه‌ریزی باشند.

او با بیان اینکه اعتبارت سالجاری در مقایسه با پارسال ۱۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: اعتبارات پارسال شهرستان ۱۳۰ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال بود که بیش از ۵۳ درصد آن تخصیص پیدا کرد.

بیشترین تنش آبی شهرستان گیلانغرب مربوط به بخش گواور است

مدیر امور آب و فاضلاب گیلانغرب بیشترین تنش آبی شهرستان را مربوط به بخش گواور دانست و گفت: آبدهی چشمه‌های شهرستان با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

فرشاد باوندپور افزود: شهرستان گیلانغرب شامل دو بخش مرکزی و گواور است که شهر گیلانغرب در بخش مرکزی و شهر سرمست در بخش گواور واقع شده است.

او با اشاره به کاهش چشمگیر نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به سنوات گذشته، گفت: همین تاثیر قابل توجهی در کاهش منابع آبدهی شهرستان شامل چشمه‌ها و چاه‌ها به خصوص در بخش گواور داشته که در برخی از منابع با کاهش ۸۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

مدیر امور آب و فاضلاب گیلانغرب گفت: کمترین تنش آبی در بخش مرکزی علی‌الخصوص شهر گیلانغرب و بیشترین در بخش گواور بوده است.

او ادامه داد: آبدهی چشمه سراب گیلانغرب در بخش مرکزی و چشمه در بخش گواور با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

باوندپور با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش تنش آبی در شهرستان، گفت: تجهیز و بهره‌برداری از یک حلقه چاه را طی خردادماه در شهر سرمست در دستور کار قرار دادیم که با تجهیز این چاه مشکلات شهر سرمست تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

او حل مشکلات آب ۶ روستای تحت پوشش مجتمع سراب قنبر، تشکیل اکیپ‌های انشعبات غیرمجاز و معرفی متخلفین به مراجع قضایی، اصلاح شبکه آب دهستان ویژنان به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی آبرسانی به دو روستا در بخش مرکزی و... از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش تنش آبی بوده است.

مصرف بهینه و مدیریت مصرف برق از اصلی‌ترین راه‌ها برای عبور از خاموشی و قطع برق مشترکان

رئیس اداره برق شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب گفت: مصرف بهینه و مدیریت مصرف برق از اصلی‌ترین راه‌ها برای عبور از خاموشی و قطع برق مشترکان است از این رو خواهان همکاری مضاعف مردم برای مدیریت صحیح مصرف انرژی هستیم.

میثم کوشکی افزود: عدم وجود توازن در تولید و مصرف برق باعث ایجاد خاموشی در فصل گرم سال شد البته خاموشی‌ها در سراسر کشور به دلیل کمبود نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات برق بوده است.

او افزود: خشکسالی یکسال گذشته منجر به کاهش تولید برق به خصوص در نیروگاه‌های برق آبی کشور شد و با گرمتر شدن دمای هوا، شاهد افزایش مصرف ۲۰ درصدی از سوی مشترکان در استان کرمانشاه بودیم.

رئیس اداره برق شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب گفت: از مردم می‌خواهیم در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و درجه دمای کولر‌های گازی خود را بر روی ۲۵ تنظیم کنند، زیرا مدیریت مصرف توسط مشترکین بهترین راه برای عبور از این شرایط است.

کوشکی ادامه داد: مشترکین بدانند حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافی می‌توانند در مصرف برق صرفه جویی کرده و به پایین آمدن سطح مصرف و جلوگیری از خاموشی کمک کنند.

او افزود: اصلاح و بهینه سازی ۴۸ کیلومتر از شبکه‌ها و خطوط انتقال برق فرسوده شهری و روستایی قصرشیرین و سرپل‌ذهاب سال آینده با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد البته بهینه سازی و تعویض بیش از ۲ هزار دستگاه کنتور برق مشترکان نیز سال آینده اجرایی می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.