سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری مطرح کرد؛

مشکل کمبود نیروی پرستاری از شروع بحران کرونا

ناصح گفت: کمبود نیروی پرستاری از شروع بحران کرونا مطرح بوده و با آغاز پیک پنجم، این موضوع پر رنگ‌تر شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا ناصح، عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: پیک پنجم کرونا به علت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شروع شده و برخی از استان‌ها بخصوص استان سیستان و بلوچستان که هم مرز با کشور پاکستان هستند، در شرایط بحرانی قرار دارند.

او افزود: باتوجه به خستگی پرستاران در پیک قبلی و وجود شیفت‌های طولانی مدت، عدم مرخصی و...، این عزیزان در آستانه پیک جدید کرونا با افزایش مجدد فعالیت‌ها به شدت فرسوده شده اند. از وزارت بهداشت در خواست داریم توجه ویژه‌ای در این پیک نفس گیر به بیمارستان‌ها و کادر درمان داشته باشد.

ناصح گفت: کمبود نیروی پرستاری از شروع بحران کرونا مطرح بوده است؛ در آغاز پیک پنجم کرونا موضوع کمبود نیروی پرستاری را پر رنگ‌تر کرده است. همچنین در بعضی از استان‌ها مخصوصا در استان سیستان و بلوچستان نیاز است هرچه سریع‌تر برای بهبود خدمات و جلوگیری از خستگی پرستاران جذب نیروی پرستاری انجام شود.

او ادامه داد: وضعیت پرستاران به مراتب سخت‌تر از کادر پزشکی است. زیرا نیرو‌های پرستاری در عین حال وقت بیشتری را در کنار بیماران سپری می‌کنند، در مقابل از مزایای کمتری برخوردار هستند و همین مسئله، آن‌ها را کم انگیزه ساخته است. از هیئت وزیران در خواست داریم با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مرهمی بر خستگی این عزیزان باشد.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: فراموش نکنیم به موازات همه این محدودیت‌ها برای پیشگیری از وقوع موج‌های بعدی، بالا بردن سرعت واکسیناسیون در کشور که این روز‌ها به دلیل پاره‌ای از مشکلات به کندی انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان حوزه بهداشت باید به آن توجه کنند؛ موضوعی که در مناطق آلوده به واریانت‌های آفریقای جنوبی و هندی اهمین بیشتری دارد.

ناصح تاکید کرد: علاوه بر توصیه به رعایت مسائل بهداشتی که در تمام طول مدت فراگیری ویروس کرونا بر آن تاکید شده، افزایش سرعت واکسیناسیون و گستردگی آن در همه مناطق کشور با اهمیت‌ترین راهکار برای کنترل بیماری کروناست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.