سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ مرکز جوار کارگاهی در شیراز به بهره‌برداری رسید

باحضور فرماندار شیراز و همزمان با چهارمین روز از هفته ملی مهارت ۳ مرکز جوار کارگاهی کارخانجات فاتح صنعت کیمیا، قصر بازی پارسیان و سامانه‌های نوین افزا افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حشمت کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در آیین‌ افتتاح ۳ مرکز جوار کارگاهی در کلانشهر شیراز، گفت: تنها کانونی که در کشور بصورت رسمی و متعهدانه خلاء مهارتی کارجویان را برطرف می‌کند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

او افزود: دامنه خدمات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بسیار وسیع بوده و این آموزش‌ها افراد قابل ملاحظه‌ای از جمله کارجویان، دانشجویان، سربازان، روستائیان و عشایر، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و بیشتر اقشار جامعه را پوشش می‌دهد. 

کوشکی، ارتقاء مهارت تکنسین ها، کارگران و کارکنان صنایع و صنوف را از اهداف آموزش‌های مهارتی در جهت توسعه و شکوفایی مهارتی کشور برشمرد و راه اندازی مراکز جوار کارگاهی را در این راستا دانست.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در این آیین‌های افتتاح که به صورت جداگانه برگزار شد بیان کرد: خانواده‌ها بسیار تلاش می‌کنند تا فرزندانشان به تحصیلات عالی دست یابند، اما پس از آن به دلیل نداشتن مهارت بیکار می‌مانند.

او، ایجاد مراکز آموزشی در کنار صنایع و کارخانجات را اقدامی بسیار ارزنده بر شمرده و گفت: این آموزش‌های مهارتی، چون بر اساس نیاز واقعی برگذار می‌شوند بسیار اثربخش بوده و در جهت بهره وری هر چه بیشتر صنایع می‌باشند. فرماندار شیراز ضمن اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها یکی از پشتیبانی‌های قوی و اساسی در راه تولیدی با کیفیت را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست.

شایان ذکر است از ابتدای امسال تا کنون ۸ مرکز جوار کارگاهی در سطح صنایع و کارخانجات دارای بیش از یکصد نفر نیروی انسانی در استان فارس افتتاح و مشغول آموزش شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.