سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه قیمت‌گذاری سفرها در اسنپ چگونه است؟

شهابی درباره نحوه قیمت‌گذاری سفرها در اسنپ توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها برخی از کاربران اپلیکیشن اسنپ درباره قیمت گذاری‌های این نرم افزار مشکلاتی دارند و طبق گفته شهروندان، قیمت سفر‌ها در ساعات مختلف  متفاوت اعلام شده است.

در همین راستا به سراغ مدیر توسعه‌ی تجاری اسنپ رفتیم تا درباره این موضوع توضیحاتی دهد.

فرید شهابی مدیر توسعه‌ی تجاری اسنپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه قیمت گذاری سفرها اظهار کرد: قیمت هر سفر در اسنپ بر اساس ۴ فاکتور ورودی سفر، مسافت سفر، مدت زمان سفر و نسبت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. ورودی سفر، مدت زمان سفر و مسافت سفر، قیمت پایه را تشکیل می‌دهند.

مدیر توسعه‌ی تجاری اسنپ افزود: در برخی موارد ورودی و مسافت در یک سفر ثابت همیشه یکسان هستند، اما مدت زمان سفر با توجه به عواملی مانند ترافیک یا شرایط جوی خاص متغیر است و در نتیجه قیمت پایه سفر‌ها در شرایطی که ورودی سفر و مسافت یکسان باشد به دلیل ترافیک و تغییر مدت زمان سفر می‌تواند تغییر کند.

او گفت: قیمت پایه‌ی متغیر، متاثر از نسبت عرضه و تقاضا هست و یک الگوریتم به‌صورت هوشمند نسبت عرضه و تقاضا را بررسی می‌کند و با توجه به آن، از قیمت پایه کم یا زیاد می‌شود. الگوریتم برای شناسایی میزان عرضه و تقاضا، یک محدوده‌ی خاص را درنظر می‌گیرد.

شهابی ادامه داد: این مسئله به هیچ عنوان به این معنا نیست که قیمت‌گذاری در مناطق مختلف تهران با توجه به نقطه‌ی جغرافیایی آن منطقه تغییر می‌کند، بلکه الگوریتم براساس میزان عرضه و تقاضا قیمت را تغییر می‌دهد. به همین دلیل ممکن است گاهی در مناطق جنوبی شهر قیمت‌ها از مناطق شمالی بیشتر یا برعکس باشد.


بیشتر بخوانید


مدیر توسعه‌ی تجاری اسنپ افزود: قیمت هر محدوده‌ای که نسبت عرضه و تقاضا در آن تغییر کند، فارغ از اینکه در کجای شهر قرار دارد، تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.