سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی بنز برای رقابت با تسلا

مرسدس بنز قصد دارد در ساخت خودرو‌های الکترونیکی با تسلا رقابت کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دایملر، سازنده مرسدس بنز، قصد دارد بیش از ۴۰ میلیارد یورو (۴۷ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰ سرمایه گذاری کند تا آماده مسابقه با تسلا کاملاً الکتریکی شود، اما هشدار داد که تغییر فناوری منجر به کاهش شغل خواهد شد.

مخترع خودروی مدرن با تشریح استراتژی خود برای آینده الکتریکی، گفت که با شرکای خود، هشت کارخانه تولید باتری را همزمان با افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، خواهد ساخت. این خودروساز لوکس آلمانی افزود: از سال ۲۰۲۵، تمام سیستم عامل‌های جدید خودرو فقط EV تولید می‌کنند.

کولنیوس رئیس اجرایی این شرکت گفت: ما واقعاً می‌خواهیم به دنبال ارتقا محصولات خود باشیم و می خواهیم تمام خودروها را برقی کنیم."

او افزود که هزینه‌های مربوط به ارتقا فن آوری تا سال ۲۰۲۵ از نوع سنتی موتور احتراق به الکتریکی نزدیک به صفر خواهد بود.

برخی از خودروسازان مانند ولوو،  متعهد شده اند که تمام خودروهای الکتریکی خود را تا سال ۲۰۳۰ تولید کنند، در حالی که شرکت جنرال موتورز می‌گوید این آرزو را دارد که تا سال ۲۰۳۵ کاملاً برقی باشد، زیرا همه آن‌ها تلاش می‌کنند تسلا را شکست دهند.

کولنیوس گفت: ما باید از ساخت موتورهای احتراق داخلی دور شویم. اکنون روی این موضوع تمرکز کرده ایم تا بتوانیم تمام خودروها را 100 درصد برقی تولید کنیم.

در مرسدس بنز، این تغییر باعث کاهش ۸۰ درصدی سرمایه گذاری در تولید موتور‌های احتراقی و فن آوری‌های پلاگین هیبریدی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۶ شده است که به گفته این گروه تأثیر مستقیمی بر مشاغل خواهد داشت.

خودروهای الکتریکی دارای اجزای کمتری است و بنابراین به کارگران کمتری نسبت به وسایل نقلیه موتور احتراق نیاز دارد.

دایملر گفت که پیش بینی می‌شود از سال ۲۰۲۵ خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی الکتریکی ۵۰ درصد از فروش را شامل شوند که پیش بینی می‌شود بیشتر آن مربوط به ساخت اتومبیل‌های تمام الکتریکی باشد، زودتر از پیش بینی قبلی که این اتفاق تا سال ۲۰۳۰ رخ دهد.

این شرکت اعلام کرد که ۲۰۰ گیگاوات ساعت (GWh) سلول باتری را تولید خواهد کرد. چهار کارخانه جدید تولید باتری آن در اروپا و دیگری در ایالات متحده است. شرکت رقابتی فولکس واگن AG قصد دارد نیمی از کارخانه‌های تولید سلول باتری را در اروپا ایجاد کند.

دایملر گفت که به عنوان بخشی از استراتژی برق رسانی خود، یک کارخانه بازیافت باتری در کوپنهایم آلمان احداث می‌کند که از سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.