سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره نقاشی‌ مهربان با طبیعت در همدان برگزار می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از برگزاری جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ با عنوان "مهربان با طبیعت" خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جعفری‌نژادبسطامی, مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه منظور از ۲۰ در ۲۰ اندازه نقاشی‌هاست، اظهار داشت: آثار ارسالی به جشنواره نقاشی‌ مهربان با طبیعت باید در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر باشند.

او ادامه داد: مهدی پرستار شهری، آزاده مرادی و احمد میرزایی‌خرم از استادان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا این جشنواره را داوری می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون ۱۵۰ اثر از ۱۲ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، فراخوان این رویداد هنری اول تیرماه سال‌جاری و همزمان با روز محیط‌بان منتشر شد و با وجود اینکه مهلت فراخوان به پایان رسیده، اما ارسال آثار به‌دلیل تعطیلات روز‌های گذشته همچنان ادامه دارد.

جعفری‌نژادبسطامی بیان کرد: جشنواره در تکنیک‌های مختلف نقاشی مانند مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد است و سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم و رئالیسم را شامل می‌شود.

او  افزود: به سه نفر برگزیده جشنواره جایزه نقدی و لوح افتخار داده می‌شود و ۲۰ اثر برگزیده نیز گواهی معتبر شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه علاوه بر برگزاری جشنواره، نمایشگاهی به‌صورت حضوری و مجازی برپا خواهد شد، بیان کرد: درحال رایزنی برای برگزاری نمایشگاه حضوری در عمارت نظری و در فضای باز هستیم و نمایشگاه مجازی نیز در سایت‌های خبری، فضای مجازی و سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار می‌شود.

جعفری‌نژادبسطامی بیان کرد: مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی، هنری ۱۲ مردادماه است و نمایشگاه آثار نیز از ۱۲ تا ۱۹ برقرار خواهد بود، همچنین ورکشاپ آشنایی با تکنیک‌های نقاشی با تدریس مهدی پرستار شهری برگزار می‌شود که زمان برپایی آن با توجه به شرایط کرونایی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

او با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌توانست سه اثر به جشنواره ارسال کند، گفت: موضوعات این جشنواره "محیط زیست، طبیعت و محیط‌بان" است و آثار باید در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر باشند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.