سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اورژانس ۱۲ بیمارستان در مشهد به پذیرش بیماران کرونایی

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کرونا، مقرر شد اورژانس ۱۲ بیمارستان در مشهد به شکل اختصاصی به عنوان اورژانس پذیرش بیماران مبتلا به کرونا فعالیت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  شاپور بدیعی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: با توجه به افزایش تعداد و مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در موج پنجم مقرر شد اورژانس ۱۲ بیمارستان در مشهد به شکل اختصاصی به عنوان اورژانس کووید ۱۹ فعالیت کنند.

او افزود: بر این اساس اورژانس بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج)، هاشمی نژاد، اکبر، فارابی، ۱۷ شهریور، رضوی، شمس الشموس، ثامن الائمه (ع) ناجا، امام حسین (ع)، موسی بن جعفر (ع) و مهر به عنوان اورژانس پذیرش مبتلایان به کرونا تعیین شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: از تمامی بیمارستان‌های مزبور تقاضا می‌شود با بسیج تمام امکانات نسبت به پذیرش بیماران مراجعه کننده به طور مستقیم و نیز بیماران انتقال یافته توسط سیستم EMS اقدام کنند و از هرگونه ارجاع بیماران تحت هر عنوان و نیز با اخذ رضایت شخصی به سایر بیمارستان‌ها به طور جد خودداری شود.

بدیعی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی مناسب به بیماران در نظر گرفته شده است، اما باید توجه داشت که ظرفیت‌ها محدود است و هر چه به تعداد بیماران افزوده شود کیفیت خدمات رسانی کاهش می‌یابد.

او تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا تاکید کرد: افرادی که واکسن دریافت کرده اند نیز باید همانند دیگران نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت نظر داشته باشند و واکسیناسیون را به منزله عدم ابتلا به این بیماری تلقی نکنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام هم بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.