سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد

آیت الله جوادی آملی در دیدار با حاجی میرزایی تاکید کرد:مقطع ابتدایی ،دوران حیاتی زندگی دانش آموز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از  دفتر آیت الله جوادی آملی، این مرجع تقلید در دیدار  با محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش مطلوب یعنی آموزش و پرورشی که عصاره آن فرشته تربیت‌کردن است چرا ما این کار را نکنیم؟ این دوران آموزش و پرورش دوران حیاتی است برای این که انسان قسمت مهم آموزش خود را در دوران کودکی یاد می‌گیرد در این دوران برای او ملکه می‌شود.

او افزود: آموزش و پرورش همان طوری که از نام پربرکتش پیداست برگرفته از رهنمودهای انبیای الهی است و انبیای الهی برای دو عنصر تعلیم و تربیت مبعوث شدند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در قرآن کریم  آمده است وجود مبارک پیامبر (ص) برای همین دو عنصر ﴿یعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یزَکِّیهِمْ﴾ برانگیخته  شده اند.

این مرجع تقلید با بیان این که امام حسن مجتبی (ع) یک مکتب تعلیم و تربیت خانوادگی تشکیل داد ، گفت: امام دوم شیعیان در این باره فرمود: «إِنَّکُمْ صِغَارُ قَوْمٍ وَ یوشِکُ أَنْ تَکُونُوا کِبَارَ قَوْمٍ آخَرِینَ» قرزندان  من و فرزندان برادرم  الان کوچک اند اما در آینده بزرگان مملکت هستند و کشور به دست آن ها خواهد بود.

او ابراز کرد: موسای کلیم فرمود خدا کسی است که هر چیزی را با سه عنصر آفرید و مشخص کرده که "چه کسی"، "چگونه آفرید" و "برای چه آفرید" موضوع «چه کسی آفرید» و «برای چه آفرید» را دنیای غرب کنار گذاشته است.

این مرجع تقلید بیان کرد: غرب مبدا فاعلی و مبدا غایی خلقت انسان را کنار گذاشته است، بنابراین دانشی که در غرب تحصیل می شود لاشه دانش است و علم نیست.

آیت الله جوادی آملی گفت: قسمت مهم کاری که آموزش و پرورش به عهده دارد این است که دانش آموزان را در هفت سال اول به خوبی تربیت کرده راه را باز کند، بنابراین دستتان باز است، مکتبتان باز است.

او عنوان کرد: ما موظفیم خدا را شاکر باشیم که چنین ملتی داریم و باید تلاش و کوشش کنیم که مشکل این ها را حل کنیم ،این ها را بازیچه وسیله و بهانه قرار ندهیم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
قم بسیار گرمه دماوند خوش آب و هواست
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
برای چی ؟