سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاژ، زادگاه خالق شاهنامه+ تصاویر

روستای تاریخی پاژ در حوالی مشهد، یکی از روستا‌های مهم و ارزشمند و صد البته تماشایی این شهر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای پاژ از مکان‌های دیدنی مشهد به شمار می‌رود و محل تولد ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی بوده است. این روستا یک خیابان اصلی با نام «فردوسی» دارد که از جاده کلات منشعب می‌شود و خیابان‌های فرعی آن نیز بر اساس همین خیابان اصلی شماره‌گذاری شده‌اند. همراه ما باشید و بیشتر با این روستای تاریخی آشنا شوید.

روستای پاژ در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده کلات و کارد قرار دارد. این روستا کمتر در برنامه‌های گردشگری تور مشهد مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین بهتر است به‌طور مستقل برای بازدید از آن اقدام کنید. برای دسترسی به روستای پاژ از مشهد با استفاده از بلوار ۲۲ بهمن به‌سمت کلات نادری بروید. روستای پاژ در همین مسیر، در سمت چپ جاده واقع شده است. فاصله این روستا تا ابتدای بلوار ۲۲ بهمن مشهد حدود ۲۰ کیلومتر است.


بیشتر بخوانید


زادگاه فردوسی، روستایی سرسبز و پوشیده از باغ‌های انگور است. حدود ۵۰۰ متری شمال پاژ که بر بلندای تپه‌ای در جلگه قدیم خراسان قرار دارد، تپه‌ای با قدمت نامعلوم واقع شده است که خرده سفال و کاشی‌های رنگارنگ اطراف و روی آن پراکنده هستند و نشان از تاریخ کهن آن دارند. برخی بر این عقیده هستند که این آثار یادگار سده‌های اولیه قرون اسلامی تا حدود قرن دهم قمری است.

انتهای پیام// م.ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمت کنه فردوسی پاکزاد رو