سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه روند ثبت نام کتاب‌های درسی تا ۱۵ شهریور در خراسان رضوی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در خراسان رضوی انجام می‌شود.

مهدی افسریان دبیر کارگروه تخصصی برنامه ریزی سفارش و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کتاب‌های درسی برای تسهیل دسترسی و جلوگیری از سردرگمی دانش‌آموزان و همچنین نظارت بر فرآیند سفارش و توزیع مواد آموزشی توسط آموزش و پرورش، به صورت اینترنتی ثبت نام و در مدارس توزیع می‌شود.

او افزود: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی امسال از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به  نشانی www.irtextbook.ir  انجام می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی برنامه ریزی سفارش و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص نحوه و شرایط ثبت نام کتاب‌های درسی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه پادا انجام خواهد شد، باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش‌آموزان در سامانه پادا به روز رسانی و در اولین فرصت دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ثبت نام شوند.


بیشتر بخوانید


افسریان بیان کرد: ثبت نام به صورت گروهی توسط مدرسه انجام می‌شود اما در صورت تمایل دانش‌آموزان و اولیاء به صورت انفرادی می‌توانند ثبت سفارش خود را در سامانه مذکور انجام دهند؛ برای ورود به سامانه ثبت سفارش کتب درسی، نام کاربری یا همان کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور یا همان ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز مورد نیاز است؛ دانش آموزان و اولیا باید توجه داشته باشند که از زمان ثبت نام در مدرسه تا ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب ۲۴ ساعت گذشته باشد.

او تصریح کرد: ثبت نهایی سفارش مستلزم پرداخت اینترنتی است و خرید کتاب‌ها تنها از طریق درگاه بانکی سامانه انجام می‌شود؛ تائیدیه پرداخت و ثبت سفارش به شماره همراه ثبت شده در سامانه ارسال می‌شود و کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی از اواخر شهریور تا اوایل مهر توسط مدارس بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

دبیر کارگروه تخصصی برنامه ریزی سفارش و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانش‌آموزان میان پایه از دوم تا ششم ابتدایی و پایه‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از ۲۲ فرودین ماه آغاز و تا ۲۲خرداد ادامه داشت و از اول لغایت پنجم تیر ماه به مدت ۵ روز تمدید شد، تاکید کرد: دانش‌آموزان انتقالی، تکرار پایه، جهشی و تغییر رشته در تمامی دوره‌های تحصیلی از تاریخ ۱۲ تیرماه لغایت ۳۱ شهریورماه فرصت دارند تا سفارش خود را در سامانه اصلاح نمایند.

افسریان اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه آغازشده است و تا ۱۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ممنون که اطلاعات کامل در اختیار والدین و دانش آموزان می‌گذارید.