سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولید ۱۰۰ هزار تن صیفی جات و محصولات جالیزی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۰۰ هزار تن صیفی جات و محصولات جالیزی در استان برداشت شود.

حسینی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: سطح زیر کشت صیفی جات و محصولات جالیزی به صورت آبی در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۳۸۲ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

او با اشاره به این که کشت صیفی جات و محصولات جالیزی از اسفند ماه آغاز و تا فروردین ماه ادامه دارد افزود: زمان برداشت این محصولات از خرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

حسینی اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت صیفی جات و محصولات جالیزی مربوط به شهرستان بشرویه با هزار و ۴۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: به ترتیب بعد از بشرویه بیش‌ترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های قاین با ۵۹۵ هکتار، سرایان ۳۸۸ هکتار، طبس ۳۴۷ هکتار، زیرکوه ۳۱۷ هکتار، نهبندان ۲۶۰ هکتار، بیرجند ۱۵۵ هکتار، درمیان ۸۲ هکتار، سربیشه ۲۵.۷۱، خوسف ۸.۶۶ هکتار و فردوس ۲.۶۰ است.

او ادامه داد: صیفی جات و محصولات جالیزی کشت شده شامل هندوانه، خربزه، طالبی، گوجه فرنگی و خیار است.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.