سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه مدارک کاغذی به بیمه‌های تکمیلی دیگر نیاز نیست

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: شرکت‌های بیمه تکمیلی، می‌توانند از پنل‌های مربوط به وب سرویس‌های سازمان‌های بیمه گرپایه، نسخ الکترونیک را استعلام کنند.

دکتر فریده جعفری مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: وب سرویس‌های سازمان‌های بیمه گر پایه برای بهره برداری در اختیار شرکت‌های بیمه تکمیلی قرار گرفته و این شرکت‌ها می‌توانند از پنل‌های مربوطه نسبت به استعلام نسخ الکترونیک اقدام نمایند.

 جعفری افزود: در دو سال اخیر با شیوع بیماری واگیردار کرونا نگرانی استفاده از دفترچه‌های کاغذی بیمه قوت بیشتری گرفت و طرح الکترونیکی نمودن نسخه نویسی با سرعت بیشتری اجرا شد؛ لذا نحوه خدمات رسانی به بیمه شدگان در کلیه مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامه ریزی شد و سامانه تجویز نسخه الکترونیک در اختیار همه ارائه دهندگان خدمات درمانی و بیمه‌های تکمیلی قرار گرفت تا با حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ گونه اختلالی در روند خدمات رسانی به بیمه شدگان به وجود نیاید.

او  افزود: با ایجاد هماهنگی و تعامل منطقی بین سازمان‌های بیمه گرپایه و شرکت‌های ارائه دهنده بیمه تکمیلی، امکان اتصال این شرکت‌های بیمه‌ای به سامانه‌های نسخه الکترونیک در جهت تحقق کامل نسخه نویسی الکترونیک و احقاق حقوق بیمه شدگان، فراهم شده است.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیان داشت: بر حسب اعلام بیمه مرکزی، وب سرویس‌های سازمان‌های بیمه گرپایه برای بهره برداری در اختیار شرکت‌های بیمه تکمیلی قرار گرفته و این شرکت‌ها می‌توانند از پنل‌های مربوطه نسبت به استعلام نسخ الکترونیک اقدام نمایند.

 جعفری تاکید کرد: الکترونیکی نمودن فرآیند‌ها موجب تسهیل کار‌ها و افزایش سرعت خدمت رسانی مراکز درمانی به مردم می‌شود و منفعت همگان را در بردارد. این فرایند در راستای آسایش بیمه شدگان می‌باشد و هیچ گونه خللی در روند اجرای این کار قابل قبول نیست و مردم برای دریافت هزینه‌های خود از بیمه‌های تکمیلی به هیچ مدرک کاغذی نیازی ندارند.

در حال حاضر بیش از ٢ میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش این اداره کل استان می‌باشند.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.