سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و عمران شهری و روستایی/اختصاص ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای ساماندهی سراب روانسر

فرماندار کنگاور گفت : ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی، توازن و سه درصد درآمد نفت و گاز برای توسعه و عمران شهری و روستایی به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور گفت : امسال در بخش توازن ۱۵۹ میلیاردریال، در بخش استانی ۴۹ میلیارد ریال و در بخش نفت و گاز ۱۲ میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافته است.

او گفت : طرح‌های تعریف شده برای هریک از ارگان‌های این شهرستان در راستای توسعه و بهبود زیرساخت‌های خدماتی و عمرانی تخصیص پیدا می‌کند.

او ادامه اداد: در توزیع اعتبارات عدالت سرلوحه کار قرار گرفته شده و بخش‌های کشاورزی، توسعه شهری، آبرسانی و آموزش و پرورش بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

فرماندار کنگاور افزود: مسئولان اداره‌ها نیاز‌ها و توجیه منطقی طرح‌های ارگان‌های خود را در صورت نیاز بیشتر به مدیران کل منعکس کنند تا بتوان حداکثر بودجه را برای آن‌ها در نظر گرفت.

الماسی افزود: با توجه به محدود بودن منابع، ادارات باید نیاز‌ها و پروژه‌های اجرایی خود را بر اساس اولویت تعریف کنند.

فرماندار کنگاور، اصلاح نقطه حادثه خیر روستای دنبادام با اعتبار هشت میلیارد ریال، توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی ۱۰ میلیارد ریال، توسعه پایگاه‌های اورژانس ۱۰ میلیارد ریال، تکمیل کتابخانه فش پنج میلیارد ریال، توسعه و خدمات عمران شهری ۶۱ میلیارد ریال، توسعه باغات هشت میلیارد ریال، ساخت دبستان مسکن مهر مهرآوران ۲۰ میلیارد ریال و تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های صداوسیما سه میلیارد ریال از جمله پروژه‌های تعریف شده امسال در شهرستان است.

او به اعتبارات حوزه میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مرمت خانه ساری اصلانی، ۲ میلیارد ریال به موزه کنگاور، ۸۰۰ میلیون ریال به تبلیغات گردشگری و ۷۰۰ میلیون ریال به بخش صنایع دستی شهرستان اختصاص یافته است.

ساماندهی سراب روانسر

سرپرست شهرداری روانسر گفت: از محل ۲ منبع اعتباری ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای ساماندهی سراب روانسر اختصاص یافت.

آرش محمودی افزود: از محل ماده ۵۸ سازمان شهرداری‌ها پنج میلیارد ریال تصویب شده که تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن اختصاص یافته که این اعتبار برای دیوارچینی و ایجاد پیاده‌رو و خط دوچرخه‌سواری در بالادست سراب هزینه می‌شود.

او گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز از محل اسناد خزانه اسلامی تصویب شده که تاکنون یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال آن تخصیص پیده کرده است و این اعتبار نیز برای ساخت سکوی ورزش صبحگاهی هزینه می‌شود.

سرپرست شهرداری روانسر ادامه داد: در نظر داریم با تجمیع این اعتبارات و اعتباراتی که در سال‌های قبل هزینه شده جاده سلامت را در بالادست سراب روانسر احداث نماییم.

محمودی با بیان اینکه برای ساماندهی این سراب نیازمند ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستیم، گفت: باتوجه به این‌که در استان نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری وجود دارد از مسئولان استان تقاضا داریم که کمک کنند تا سراب روانسر را به جایگاه واقعی برسانیم.

او افزود: ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است و برای ساماندهی این سراب نباید به صورت سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل کنیم.

سرپرست شهرداری روانسر ادامه داد: تلاش مجموعه شهرداری و شورای این است که چهره این سراب را به نحو مطلوبی تغییر دهیم و برای انجام مطالعات سراب روانسر از محل اعتبارات داخلی این شهرداری یک میلیارد ریال در پارسال هزینه شد و منتظر تصویب طرح از سوی کمیته فنی استان هستیم.

هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی جامانده از سامانه گرمسیری

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی جامانده برای برخورداری از سامانه گرمسیری، به لحاظ نداشتن اعتبار تعطیل شده که نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل و اجرای سریع آن هستیم.

نورالدین فرزادی‌پور افزود: بحث تعیین تکلیف تنفیذ اراضی عادی و زمان جنگ تحمیلی مطرح است که بخشی از این اراضی نیازمند تنفیذ سند بود که ضمن حل اختلاف بین ثبت اسناد و دادگستری این مشکلات مورد عنایت قرار گیرد و حل شود.

او افزود: با توجه به گستردگی حوزه شهرستان در بخش مرکزی با ۱۸۹ روستا راه‌اندازی بخش کوئیک نیاز است که در اولویت قرار گیرد و  راه اندازی شاهین شهر به عنوان مرکز بخش قلعه شاهین از دیگر موضوعاتی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: فرآیند رسیدگی به الحاق اراضی تعاونی مسکن و شهرداری و فرهنگیان طی شده و نیاز دارند هر چه سریعتر تغییر کاربری پیدا کنند و تعیین تکلیف شوند و با افزایش تراکم واحد‌های مسکونی پس از زلزله، یکی از مهمترین مشکلات مساله استیجاری است.

او گفت: روستا‌های پاونار، زعفران و احمد آباد سال ۹۲ به شهرستان الحاق شدند، ولی کماکان دارای امکانات روستایی هستند و مشکلات دفع فاضلاب و ساخت پلاک‌های خالی دارند که نیازمند رسیدگی ویژه است.

آبرسانی به ۶۰ روستای بخش سرفیروزآباد

بخشدار سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه آبرسانی به ۶۰ روستای این بخش به عنوان دومین بخش بزرگ کشور اکنون فقط با یک تانکر آبرسان انجام می‌شود، گفت: سه دستگاه تانکر برای آب‌رسانی به بخش سرفیروزآباد نیاز است.

شهاب‌الدین شفیعی افزود: آبرسانی با یک تانکر و در این وسعت امکان‌پذیر نیست و از آنجاییکه این تانکر فقط روزانه ۲ سرویس را انجام می‌دهد ۲۵ روز طول می‌کشد تا آب‌رسانی به یک روستا برای بار دوم انجام شود.

او بر خرید حداقل سه دستگاه تانکر آب‌رسان برای این بخش تاکید کرد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم باید این دستگاه‌ها خریداری شود و مکاتبات و رایزنی‌های لازم با اداره آب و فاضلاب انجام شده است تا این دستگاه‌ها خریداری و در خدمت آب‌رسانی به مردم قرار گیرد.

او تامین آب شرب سالم را برای مردم بخش بسیار مهم دانست و ادامه داد: تمام خطوط لوله‌گذاری بخش سرفیروزآباد نیاز به اصلاح دارد، اما جهت سالم‌سازی آب شرب هم جلساتی با اعضای شورا و دهیاری‌ها برگزار شده است و به زودی نسبت به تصفیه و کلرزنی مخازن آب در این بخش اقدام می‌شود.

بخشدار سرفیروزآباد با اشاره به اینکه جاده اصلی فیروزآباد از هلشی تا انتهای بخش نیاز به ترمیم و بهسازی و اعتبارات ویژه‌ای دارد، گفت: بسیاری از جاده‌های این مسیر خاکی است؛ به عنوان نمونه حدود ۲۰ کیلومتر راه مواصلاتی ۴۰ روستای دهستان عثمانوند خاکی است و همچنین حدود پنچ کیلومتر در انتهای بخش سرفیروزآباد حدفاصل روستا‌های میرحسن تا والادشت هم نیاز به اعتبار ویژه برای ترمیم و روکش آسفالت دارد.

شفیعی، مشکل تولید برق را یکی دیگر از مشکلات مهم بخش سرفیروزآباد دانست و افزود: یک ایستگاه تولید برق باید برای بخش سرفیروزآباد تهیه شود که حداقل بخشی از مشکلات برق مردم مرتفع گردد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.