سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم مطرح کرد؛

آخرین وضعیت احداث پیاده راه آیت الله مرعشی نجفی در قم

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت:پیاده راه آیت الله مرعشی نجفی تا اسفند به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متین فر ،مدیر منطقه ۷ شهرداری قم درباره آخرین وضعیت احداث پیاده راه آیت الله مرعشی نجفی در قم گفت: مرحله سوم آرام سازی هسته مرکزی شهر حد فاصل خیابان شهید باقر النمر تا چهارراه شهدا از ماه گذشته آغاز شده و پس از ۹ ماه به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.


او با بیان این که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: طول این طرح ۳۳۰ متر و عرض آن ۲۰ متر است و در مجموع ۶۵۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد.


متین فر  افزایش قابل توجه فضای سبز شهری در هسته مرکزی را یکی از مزایای مهم اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در خیابان ارم سابق (آیت الله مرعشی نجفی) ۵۰ تا ۶۰ متر فضای سبز وجود داشت، اما با اجرای طرح پیاده راه سازی، ۶۰۰ متر به فضای سبز این خیابان اضافه می‌شود.


مدیر منطقه ۷ شهرداری به دیگر اهداف طرح آرام سازی و پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای معنوی در اطراف حرم، بهبود عبور و مرور عابرین و زوار، ایجاد امنیت محیطی، رفع آلودگی‌های بصری و ایجاد حس آرامش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

او از طراحی دقیق این پیاده راه خبر داد و گفت: فضا در این پیاده راه به گونه‌ای طراحی شده تا خودرو‌های امداد رسان به سهولت تردد کنند و همچنین جابجایی خودرو‌های حمل بار کسبه نیز بدون مشکل صورت پذیرد.


متین فر همچنین گفت: در مراحل بعدی اجرای طرح آرام‌سازی هسته مرکزی شهر، محدوده حدفاصل سه راه تا چهارراه بازار و همچنین بلوار بهار به پیاده راه تغییر کاربری میدهند.


او همچنین با قدردانی از صبر و تأمل اهالی و کسبه خیابان ارم خاطرنشان کرد: تمامی پرسنل و عوامل شهرداری برای تسهیل در اجرای پروژه و پایان هر چه سریعتر این طرح تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ممنون از شهردار قم. این شهرداری عالیه. قم رو خیلی زیبا کرد. لطفا جنگلکاری هم بیشتر بشه.