سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی گمرک:

صادرات بهاری به کشور‌های حاشیه خزر به ۳۲۹ میلیون دلار رسید

لطیفی گفت: در فصل بهار بیش از یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۳۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار به چهار کشور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان صادر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک؛ روح اله لطیفی در جمع مدیران و معاونین حوزه نظارت گمرکات مازندران در نوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار و ۹۴۱ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۳۹۲ هزار دلار به کشور روسیه، ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار به آذربایجان، ۳۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۹ میلیون دلار به ترکمنستان و ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۸ میلیون دلار به قزاقستان صادر شد.

وی در خصوص واردات از این کشور‌ها نیز گفت: در سه ماهه فصل بهار ۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۳ میلیون دلار از این چهار کشور، کالا وارد شده است که سهم روسیه ۵۱۰ هزار تن به ارزش ۳۲۱ میلیون و ۴۷۵ هزار دلار، قزاقستان ۵۱ هزار و ۲۷۲ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار، ترکمنستان ۱۲ هزار و ۱۵۰ تن به ارزش ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار و سهم آذربایجان چهار هزار و ۷۲۸ تن به ارزش چهار میلیون و ۷۰۴ هزار دلار بوده است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: روسیه و کشور‌های حاشیه دریای مازندران سالیانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از کشور‌های دیگر دارند که صادرات یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون دلاری ایران به این چهار کشور در سال ۹۹ فقط ۲.۶۳ هزارم وارادات به این کشور‌ها است بنابراین با وجود افزایش ۱۸ و ۱۴ درصدی صادرات به آذربایجان و روسیه با ۵۱۰ و ۵۰۴ میلیون دلار، صادرات ۱۶۸ میلیون دلاری به قزاقستان و ۱۳۷ میلیون دلاری به ترکمنستان، فاصله زیادی با میزان صادرات مطلوب به این کشور‌ها داریم و باید توجه ویژه‌ای به این بازار بزرگ داشته باشیم.

لطیفی در ادامه تاکید کرد: بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های حمل و نقلی و بندری، بسته بندی، مطالعه بازار، بازار رسانی و بازاریابی و نهایتا تولید کالا‌های با کیفیت و با ارزش افزوده بالا به کشور‌های حاشیه دریای مازندران می‌تواند به افزایش صادرات، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود که در این راه علاوه بر توجه ویژه سازمان‌های ذیمدخل در حوزه تولید و تجارت خارجی، آگاهی بخشی عمومی برای فعال کردن همه ظرفیت‌های صادراتی به ویژه در جوانان تحصیلکرده به عنوان نیروی مولد، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.