سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ائتلاف الفتح خواستار برکناری فواد حسین شد

ائتلاف الفتح عراق در پی سخنان فواد حسین مبنی بر نیازمندی عراق به کمک نظامی بین‌المللی، خواستار برکناری او شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «حسن سالم»، عضو پارلمان و ائتلاف الفتح عراق در واکنش به سخنان روز گذشته «فواد حسین»، وزیر امور خارجه این کشور گفت: گویا او (فواد حسین) نماینده خواسته‌های آمریکا در عراق است! او تصمیم پارلمان را سبک شمرد و زمان برکناری آن فرا رسیده است.

حسن سالم در ادامه افزود: اظهارات وزیر امور خارجه (از دیدگاه ما) رد است این اظهارات نمایانگر وطن‌پرستی عراقی‌های اصیل نیست. او با نادیده گرفتن فداکاری‌های عراقی‌ها و پاک کردن خون آن‌ها، نادیده گرفتن حاکمیت ملی، تصمیم پارلمان و توانایی‌های نیرو‌های امنیتی ما این ادعا‌ها را بیان کرد.

نماینده پارلمان عراق اضافه کرد: وزیر امور خارجه در مذاکره با آمریکایی‌ها ضعیف‌ترین بود، او تمایلات و طرح‌های آن‌ها را برای جلب همدردی و رضایتشان انجام داد، و این ویژگی عراقی‌ها نیست.

روز گذشته «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای درخصوص دیدار نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور آمریکا گفت: امیدواریم نتایج گفتگو‌های راهبردی آمریکا و عراق به نفع دو کشور باشد.

وزیر امور خارجه عراق اضافه کرد: ما به لطف تلاش‌های عراق و حمایت ائتلاف بین‌المللی توانستیم داعش را شکست دهیم، داعش هنوز به صورت نظامی در عراق حضور دارد و ما علاوه بر تبادل اطلاعات برای مقابله با داعش به اقدامات بین المللی نیاز داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.