سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

روزانه ۲۰ هزار نفر در اصفهان در برابر کرونا واکسینه می‌شوند

مدیرمرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: به صورت میانگین روزانه ۲۰ هزار نفر در ۱۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا فدایی مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال انجام است گفت: به صورت میانگین روزانه ۲۰ هزار نفر در این شهرستان‌ها واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

۴۹۰ هزار اصفهانی یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

او با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۴۹۰ هزار نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: ۱۳۴ هزار نفر نیز هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۶۱ درصد از سالمندان استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، افزود: باید توجه داشت که در مجموع تاکنون ۹.۸ درصد از جمعیت استان اصفهان یک دُز و ۲.۶ درصد از مردم استان دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر تنها واکسیناسیون بیماران خاص، کادر درمان و سالمندان در حال انجام است، ابراز داشت: درخواست‌هایی برای واکسیناسیون افرادی که ارتباطات روزمره زیادی دارند و همچنین نیرو‌های پلیس راهور را داشته‌ایم که البته با انجام آن هنوز موافقت نشده است.
واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه
فدایی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون معلمان را در مرداد ماه آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: جامعه هدف تاکنون حدود ۵۵ هزار نفر از کادر اداری و آموزشی معرفی شده است.

او تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا برای هیچ گروهی اجباری نیست و آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند معلمانی که تمایلی به واکسیناسیون ندارند را مجبور به این کار کند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان برای بازگشایی مدارس در مهرماه امسال  نیز گفت: هنوز خبری از واکسیناسیون دانش آموزان در برابر کرونا نیست.

واکسن تولید داخل در اصفهان توزیع نشده است

او در ادامه در خصوص واکسیناسیون با واکسن تولید داخل نیز ابراز داشت: تعداد محدودی از واکسن تولید داخل در اختیار استان قرار گرفت که واکسن کووبرکت برای کادر برگزاری انتخابات مورد استفاده قرار گرفت.

فدایی ادامه داد: در حال حاضر واکسن تولید داخل در استان اصفهان تویع نشده است.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.