سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شگفتی فراموش نشدنی برای ایران در میدان المپیک/ فروغیِ بی‌ادعا با طلا درخشید

دوم مرداد ۱۴۰۰ هنوز به نیمه نرسیده بود که مرد ۴۱ ساله کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو، شگفتی‌ساز شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز کاروان ورزشی کشورمان در المپیک شگفتی‌ساز شد. دوم مرداد ۱۴۰۰ هنوز به نیمه نرسیده بود که جواد فروغی مرد ۴۱ ساله کاروان ورزشی ایران، مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به گردن انداخت.

هرچند دومین روز مسابقات کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو خوب شروع نشد و دو بانوی تیرانداز ایرانی از گردونه رقابت‌ها حذف شدند، اما دیگر نماینده تیراندازی کشورمان خوش درخشید.

فروغی با عملکرد قابل توجه خود، با آرامشی خاص و اتکا به تجربه و توانمندی‌ خود و با آگاهی از اینکه حضور در میدان المپیک شاید تنها و تنها یک بار رخ دهد، نمایشی خیره کننده از خود نشان داد.

جواد فروغی تیرانداز ۴۱ ساله کشورمان، ظهر امروز در مسابقات ۱۰ متر تفنگ تپانچه بادی توانست پله پله و با شلیک هایی دقیق، آرام و بی سر و صدا و بی هیچ گونه ادعا بالا بیاید و  صاحب یک رکورد بزرگ شود. او علاوه بر ثبت رکورد و کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مسن‌ترین ورزشکار ایران در تاریخ این رقابت‌ها با ۴۱ سال تبدیل شد که مدال المپیک را به دست می‌آورد.

این در حالی است که سابریست‌های کشورمان که در رقابت‌های انفرادی در دور مقدماتی خوش درخشیدند، از صعود به مرحله بعدی و کسب مدال بازماندند. اولین نماینده تکواندوی کشورمان هم با وجود مصدومیت به سختی مسابقه اول خود را برد اما در مسابقه دوم ناکام ماند.

وقت آن رسیده تا کمی حواس خود را به رشته‌های پرامید و کم ادعا جمع کنیم؛ رشته‌هایی که بارها پرچم ایران را در بزنگاه‌های حساس به اهتزاز درآورده‌اند. دیگر می‌توان گفت که امید ما برای کسب مدال المپیک فقط به کشتی، تکواندو، کاراته و وزنه برداری نیست. امیدهای جدیدی در راه هستند.


بیشتر بخوانید:


گزارش از مریم محمدی

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.