سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا از 400 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی گردد.

او عمده ارقام کشت شده این شهرستان را ارقام روهان ، ماراتون و گارو ذکر کرد و افزود: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر ماه جاری عملیات برداشت کلزا در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

احدی عالی بیان کرد: در حال حاضر مرکز خرید دانه روغنی کلزا واقع در روستای آقبلاغ رستم خان تجهیز و آماده خرید محصول کلزا بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی به مبلغ ۱۱۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم دانه کلزا می‌باشد و کشاورزان می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود به مرکز خرید یادشده اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: در تلاش هستیم در سال زراعی آینده با انجام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات موثر و بکارگیری امکانات ، برنامه پیش‌بینی شده توسعه کشت کلزا و افزایش تولید دانه روغنی کلزا در منطقه تحقق یابد تا بتوانیم گام موثری در جهت خودکفایی اقتصادی و تامین روغن مورد نیاز کشور برداریم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.