سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رئیس جمهور چین بر توسعه اقتصادی و صلح و امنیت تبت

رئیس جمهور چین در سفر سه روزه خود به تبت بر صلح، توسعه تمدن و رشد اقتصادی این منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، صلح و ثبات طولانی مدت ، توسعه تمدن متناسب با شرایط محیطی  و رشد اقتصادی  مثبت، از جمله مواردی بود که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین  در سفر سه روزه خود به تبت  بر آن تاکید کرد.

این سفر از روز چهارشنبه به مناسبت هفتادمین سال  آزادی صلح آمیز تبت شروع شد. 

شی جین پینگ در آخرین جلسه سفر خود در تبت گفت: ما باید بدون تردید اولویت را به بوم شناسی بدهیم و توسعه سبز را دنبال کنیم، برای  به روز کردن همزیستی هماهنگ انسان و طبیعت تلاش  و از محیط طبیعی محافظت کنیم. 

وی همچنین  بر اهمیت شکوفا شدن مسیر توسعه اقتصادی با کیفیت بالا که متناسب با شرایط واقعی تبت باشد، تأکید کرد و گفت که اصلاحات و روند گشایش  فعالیت اقتصادی در این منطقه  باید تعمیق یابد و ساخت راه آهن، بزرگراه‌ها و سایر زیرساخت‌های مهم تسریع شود. توسعه صنایع با ویژگی‌های محلی و پایگاه ملی برای انرژی پاک نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جمهور چین اضافه کرد: کار‌های مربوط به تبت باید بر حفظ وحدت ملی و تقویت همبستگی قومی متمرکز باشد. اهمیت محافظت از آزادی اعتقاد مذهبی، مدیریت امور مذهبی مطابق با قانون و هدایت تبتی باید صورت گیرد. 

توسعه تبت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از چین، برای دولت مرکزی در اولویت است. رئیس جمهور چین  از زمان به دست گرفتن هدایت کشور در سال ۲۰۱۳، توجه زیادی به توسعه منطقه داشته است. 

این سفر شی جین پینگ پیشتر به طور عمومی در رسانه ها اعلام نشد. او پیشتر در سال ۲۰۱۱ و قبل از رسیدن به مقام ریاست جمهوری به تبت سفر کرده بود. همچنین این سفر اولین سفر یک رئیس جمهور به تبت در ۳ دهه گذشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.