سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه استاندار قزوین از تردد خودرو‌های غیربومی در استان/ تشدید محدودیت‌ها تا ۱۰ روز

استاندار قزوین با اشاره به اجرای ممنوعیت تردد‌های کرونایی از تردد خودرو‌های غیربومی در شهر‌های استان و نادیده گرفتن این موضوع، گلایه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناگفت: ورود پلاک‌های غیر بومی به استان قزوین ممنوع است و باید نیروی انتظامی خودرو‌های غیر بومی را به پارکینگ منتقل کند.

جمالی پور بیان کرد: صدور مجوز تردد از سوی فرمانداری‌ها تا ۱۰ روز آینده ممنوع است و در موارد ویژه فقط با دستور استاندار انجام خواهد شد و ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی هم به استان تا ده روز ممنوع می‌شود.

وی افزود: مردم به رفتار‌های دو گانه عکس العمل نشان می‌دهند لذا از بازرسی انتظار داریم بر دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند و در صورت مشاهده سهل انگاری در ادارات بشدت برخورد کنند.

جمالی پور اظهارداشت: قرار نیست ادارات مصوبات را نقض کنند هر فردی که به اداره مراجعه کرد باید تب سنجی شود و حتما ماسک داشته باشد در غیر این صورت خدمات داده نشود.

وی گفت: کارمندان باید فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن را رعایت کنند و نظارت و کنترل جدی باشد و در این میان همه کسانی که مصوبات را اجرا می‌کنند بویژه اصناف و بازاریان قانونمند، فرمانداران موفق تشویق و کم کاران توبیخ شوند.

استاندار قزوین یادآورشد: وظیفه ما کنترل و نظارت بر اجرای مصوبات است و همه باید به فرمانداران کمک کنند و اگر دستگاهی همکاری نکند ترک فعل تلقی شده و به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی مصوبات کمیته‌های شهرستانی باید مورد توجه قرار گیرد و تیم‌های بازرسی شهرستان‌ها فعال شود و هر شهرستان یک کمیته نظارت و بازرسی داشته باشد.

وی گفت: مصوبات قبلی در خصوص نحوه فعالیت رستوران‌ها اجرایی شود و این گروه فقط باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند و تالار‌ها نیز تا هفته آینده با ۳۰ درصد ظرفیت تعیین شده و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند فعال باشند.

جمالی پور برگزاری جشن در باغات را جرم دانست و گفت: باغاتی که بدون مجوز نسبت به برگزاری مراسم جشن عروسی اقدام کنندباید از سوی پلیس شناسایی و با صاحبان آن‌ها برخورد شود، زیرا این کار جرم و تخلف است.

وی اضافه کرد: در خصوص اتاق اصناف مسئولیت با سازمان صمت است و رئیس سازمان باید جوابگو باشد، اما در مورد نحوه برخورد با اصناف بار‌ها گفته ام هیچ تمایلی به تعطیلی بازار و اصناف نداریم، اما اگر کسی مصوبات و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکند باید با وی برخورد جدی شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: رعایت نکردن دستورالعمل ها  جرم و تخلف است و هر واحد صنفی که رعایت نکرد مشمول برخورد شود و برای بار اول یک هفته تعطیل و بار دوم دو هفته و بار سوم سه ماه تعصیل شود.

وی اضافه کرد: به جای ابن که همه اصناف تعطیل شود باید با افراد متخلف برخورد کنیم، اما اگر واحد‌های متخلف در یک اتحادیه از ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر شد باید با رئیس اتحادیه برخورد و آن صنف تعطیل شود.

جمالی پور گفت: برای صیانت از درآمد و معیشت اصناف با رویکرد جدید با اصناف رفتار خواهد شد و فعالیت اتوبوسرانی تا ۱۰ روز آینده برای تعمیرات و بازسازی تعطیل اعلام می‌شود.

استاندار قزوین تأکید کرد: تیم‌های بازرسی شهرستان‌ها باید منسجم‌تر شود و هر شهرستان یک کمیته نظارت و ارزیابی تشکیل دهد تا تخلفات را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.