سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمه :

۳۰ درصد از آثار تاریخی گرمه خراسان شمالی ثبت ملی شد

وحید محمودی‌فر گفت: تاکنون ۱۵۰ اثر تاریخی در شهرستان گرمه شناسایی شده است که ۳۰ درصد آن در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  وحید محمودی‌فر  سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمه  گفت: باید از ظرفیت‌های فرابخشی برای حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری شهرستان استفاده کرد.


بیشتر بخوانید 


محمودی فر افزود: قلعه جلال‌الدین، رباط عشق، رباط قره بیل، مسجد جامع درق، مسجد جامع ایور، روستای هدف گردشگری دشت، آرامگاه باغ مزار، رباط دینارزاری، آب‌انبار بینی دنباله، نظرگاه گرمه و منطقه لاله‌های واژگون خمبی از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

سرهنگ حسن پورمحمدی، فرماندهی جدید ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه نیز در این دیدار حفاظت از میراث‌فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های آینده را یک وظیفه ملی و همگانی برشمرد و بر تداوم همکاری‌ها با هدف صیانت از میراث‌فرهنگی، توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی تاکید کرد.

شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرار گرفته و از شمال به مانه و سملقان، از شمال غرب به استان گلستان، از غرب به سمنان و از جنوب و شرق به جاجرم محدود می‌شود. این شهرستان همچنین در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و به همین منظور رباط‌های زیادی در این خطه وجود دارد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.