سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه فرآوری غلات در استان اردبیل راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کارخانه و پالایشگاه فرآوری غلات با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب تولید غلات کشور به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی است، راه‌اندازی چنین مجموعه‌های تولیدی می‌تواند به نفع اقتصاد استان باشد.

او با بیان اینکه در توسعه صنایع تبدیلی از استان‌های همسایه و غرب کشور جلوتر هستیم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش بر این است تا با تأمین مواد اولیه از داخل استان و سایر مناطق این مجموعه فرآوری غلات با توان مضاعف به فعالیت خود ادامه بدهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یکی از رویکردهای اصلی و مورد حمایت دولت را توسعه صنایع تبدیلی در بخش سیب‌زمینی، محصولات سردرختی‌، گوجه فرنگی و سبزی و صیفی اعلام کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل به ظرفیت ۱۲۵ هزار تن صنایع فرآوری به ویژه در حوزه سیب‌زمینی و محصولات سردرختی راه‌اندازی شده است.

نیکشاد افزود: صنایع تبدیلی به ظرفیت ۹۵ هزار تن نیز با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال احداث است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۰۰ هزار تن ظرفیت جدید نیز در مرحله برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری قرار گرفته است.

او ضرورت حضور سرمایه‌گذاران را در بخش‌های مختلف با هدف افزایش تولید و اشتغالزایی یادآور شد و گفت: کارخانه فرآوری غلات با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد تا اشتغال ۳۵۰ نفر را به صورت مستقیم شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مدت زمان احداث این مجموعه تولیدی ۱۸ ماه است و در کنار خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف کارخانه سرمایه‌گذار مصمم است تا با هدف تأمین برق مورد نیاز به ظرفیت شش مگاوات از پنل‌های خورشیدی استفاده کند.

نیکشاد همچنین بیان کرد: امیدواریم این بسترهای فراهم شده تحولی جدی در توسعه همه‌جانبه استان را در بخش کشاورزی و در سال‌های آینده به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.