سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر:

«غدیر» یک مکتب و جریان حق علیه باطل است

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: «غدیر» یک واقعه نیست، بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل، ظلم و ستم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همایش بزرگ «ابلاغ» به همت مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و همچنین جمعی از مسئولان فرهنگی و زائران و مجاوران در جوار گلزار شهدای رضوی در آرامگاه خواجه ربیع مشهد برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه محبت و عشق به حضرت علی (ع) امری باطنی است، گفت: براساس آیه ولایت (آیه ۵۵ سوره مائده)، حضرت علی (ع)، آن خورشید عالم تاب جانشین پیامبر اکرم (ص) و صاحب مقام امامت و ولایت هستند، این آیه با «إنما» آغاز می‌شود که مفهوم جمله را منحصر می‌کند و اشاره به حضرت علی (ع) و بخشش ایشان در نماز دارد.

او افزود: عید غدیر یک هشدار به جامعه عرب در آن زمان است که جایگاه حضرت علی (ع) را نشناختند، به دنبال کسانی رفتند که سابقه شرک و بت‌پرستی داشتند و حضرت علی (ع)، آن جان برکف در راه رسول خدا (ص) را تنها گذاشتند.

 دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: بنابر آیات قرآن کریم، واقعه غدیر برای همه ما درس‌آموز است و امروز نیز هستند کسانی‌ که سر سفره امام و انقلاب بزرگ شدند، ولی در باطن منافق هستند و مدعیان دروغین ایمان شناخته می‌شوند که هرگاه منافعشان به خطر افتد در جامعه آشوب ایجاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید


آیت الله صدیقی بیان کرد: غدیر یک واقعه نیست، بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل، ظلم و ستم است.

او تصریح کرد: ولایت بندگی نیست، بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امورات نیازمندان، حفظ حریم خانواده، نوامیس و آبروی مردم، ایثار در راه خداوند و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه اجتماعات غدیری لبیک به رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد: عید غدیر نمایانگر سبک زندگی و ایثار وفداکاری است.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: محبت مومن به حضرت علی (ع) باطنی است و یک جذبه محسوب می‌شود، محبت حضرت علی (ع) به زبان نیست، قلم خلقت خدا بر قلب ما نوشته شده است و کسی نمی‌تواند آن را پاک کند.

او افزود: آیاتی در قرآن کریم در شأن نزول حضرت علی (ع) از جمله آیات ولایت، آیه لیله المبیت و آیه تطهیر نازل شده است که می‌توان گفت حضرت علی (ع) قرآن ناطق و جلوه کتاب الله و براساس فرمایش پیامبر حجت خدا در زمین و خلیفه الله است.

 دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در پایان با اشاره به اینکه عید غدیر را همانند عاشورا فرهنگ کنیم، ادامه داد: همان‌گونه که در ایام محرم در تمام کشور برای امام حسین (ع) مراسم عزاداری برپا می‌کنیم، در عید غدیر نیز در سراسر کشور برای شاد کردن دل مومنان و نیازمندان تلاش کنیم چرا که گره‌گشایی از مردم و کمک به نیازمندان با توزیع غذا، سبد‌های اقلام غذایی و تأمین جهیزیه مصداق شادی عید غدیر است.

حجت الاسلام نبئی مسئول قرارگاه حیات آرامگاه خواجه ربیع مشهد نیز در این مراسم گفت: بزرگداشت عید سعید غدیر در کشور مظلوم واقع شده است و فعالان فرهنگی باید بیش از این برای ترویج معارف علوی و گرامیداشت این عید سعید تلاش کنند چرا که اگر واقعه غدیر به فراموشی سپرده نمی‌شد ما شاهد حوادث بعد از آن از جمله شهادت حضرت زهرا (س) و واقعه خونین کربلا نبودیم.

او با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف جشن عید غدیر در گلزار شهدای رضوی در آرامگاه خواجه ربیع، افزود: به امید خداوند در شب وروز عید غدیر نیز مراسم‌های جشن همراه با اطعام غذا در این زیارتگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.