سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیغ‌زنی ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی خسارت دیده از سیل در جیرفت

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جیرفت از تیغ‌زنی ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی و عشایری در بخش جبالبارز این شهرستان طی روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر سلیمانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جیرفت گفت: بارندگی‌های اخیر در ارتفاعات جبالبارز موجب خسارت به بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شده است.

او افزود: فعالیت تیغ‌زنی این محور‌ها همچنان با اولویت راه‌های پر خسارت و دارای سکنه بیشتر ادامه دارد.

سلیمانی تصریح کرد: از چند روز گذشته با اعزام سه دستگاه گریدر، بلدوزر و لودر به مناطق کوهستانی بخش جبالبارز راه مناطق روستایی زری خول، آبنمای زارین، کابستان دهنو گردین، کنزرک، قنات سیاه، تودرک تنکمان، باغ انار، در مروارید، سرهنگر و گیشا تیغ زنی و بازگشایی شد.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد راه‌های روستایی بخش جبالبارز در مناطق کوهستانی سخت‌گذر قراردارد، گفت: در همکاری و تعامل با اداره عشایری فعالیت تیغ‌زنی و بازگشایی راه‌های عشایری با هدف ایجاد تردد ایمن برای مردم و عشایر در کنار راه‌های روستایی انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری جیرفت از بازگشایی راه ۲۱ روستا و آبادی همزمان با جاری شدن سیلاب خبر داد و افزود: بارش‌های تابستانی با شدت و دوره زمانی کوتاه مدت و حجم زیاد در منطقه گزارش شد که پس از هر تیغ زنی با دستگاه‌های سنگین مجدد این راه‌ها نیاز به تیغ زنی پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی در شهرستان جیرفت وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد این مسیر‌ها کوهستانی و سخت گذر هستند؛ لذا با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی و استهلاک بالای ماشین‌آلات راهداری، هیچ راهی مسدود نمانده است.

رئیس اداره راهداری شهرستان جیرفت تصریح کرد: باران‌های فصلی به ویژه در این فصل موجب ورود خسارت به راه‌های روستایی خاکی مناطق کوهستانی شده است.

او از مردم خواست: هرگونه تخریب راه‌ها را از طریق شمارا ۱۴۱ گزارش کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.