سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون معلمان بدون تاریخ معلوم/ مدارس مهر امسال حضوری می‌شوند؟

یکی از شروط مهم تحقق بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون کادر آموزشی در مرداد اعلام شده بود، اما برای این موضوع هنوز زمان دقیق وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «واکسیناسیون معلمان در مرداد١۴٠٠ انجام می‌شود»، این جمله‌ای که مضمونش بار‌ها و بار‌ها از سوی مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش طی چند ماه اخیر و در کنار دیگر وعده‌های مربوط به واکسیناسیون مطرح شده است و حتی حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش بازگشایی مدارس را منوط به تکمیل این اقدام می‌داند.

براساس آمار‌های اعلام شده جمعیت کادر آموزشی که مشمول واکسیناسیون می‌شوند حدود یک میلیون نفر برآورد شده است و آنطور که شرایط و ضوابط واکسیناسیون نشان می‌دهد برای آنکه بازگشایی مدارس محقق شود باید این فرایند هرچه زودتر در مرداد محقق شود تا با احتساب فاصله زمانی میان تزریق دوز اول تا دوم و گذشت حداقل دو هفته بعد از تزریق دوز دو به منظور ایمن شدن بدن در برابر کرونا، مهر ماه شرایط برای حضور معلمان و کادر آموزشی فراهم شود.

البته که با وجود واکسیناسیون و آن هم به شرط تکمیل این فرایند اولیا و حتی خود دانش آموزان در کنار چالش‌ها و پیچیدگی‌های آموزش مجازی و کارایی نه چندان قابل ملاحظه این شیوه، ترجیح بر حضور دارند، اما همچنان از ابتلا به کرونا ابراز نگرانی می‌کنند، به ویژه آنکه موج پنجم آنطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده بود در کمین کودکان ٨ تا ١٢ قرار دارد.

کمتر از ١٨ سال فعلا معاف از واکسن

سومین سال تحصیلی کرونایی را پیش‌رو داریم و دانش آموزان هم با احتساب تعطیلات نوروز و تابستان حدود١٢-١٣ ماهی می‌شود که به جای نشستن پشت میز و نیمکت مدرسه، با تبلت، گوشی و تلویزیون سروکار دارند و مانیتور‌های چند اینچی جایگزین تخته سیاه مدرسه شده است.

شرایطی که دانش آموزان را بر خلاف گذشته‌ها به جای دور شدن از مدرسه، این بار خواهان حضور در این فضا کرده است، از یاد نگرفتن کامل دروس تا خسته کننده بودن حضور یکسره در کلاس مجازی و کمتر دیدن و تعامل داشتن با هم سن و سال‌ها عمده‌ترین دلایلی است که آموزش حضوری را بر آموزش مجازی ارجحیت می‌دهد، اما دومینوی پیک‌های کرونا پوششی برای همه این دلایل شده است.

چندی پیش علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از انجام کارآزمایی بالینی واکسن کرونا برای افراد زیر ١٨ ساله خبر داد و گفت که (خوشبختانه واکسن پاستور در حال نهایی شدن است و نتایج خوبی دارد و اگر نتایج کارآزمایی بالینی آن با موفقیت طی شود برای افراد زیر ۱۸ سال مفید خواهد بود و می‌توان برای واکسینه کردن دانش آموزان هم از آن استفاده کرد) و موضوع قابل توجه این است که تا این موضوع به نتیجه قطعی برسد، راه نسبتا طولانی به نظر می‌رسد در پیش باشد.

بر اساس محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که هیچ واکسنی برای زیر ١٨ ساله‌ها و دانش آموزان در نظر گرفته نشده است و تزریق واکسن برای تمام گروه‌های معلمان اعم از معلمان رسمی، غیردولتی، خرید خدمات، سرباز معلم، دانشجومعلم همچنین تمام کادر آموزشی است که به نوعی با دانش‌آموزان سروکار دارند.

وعده‌ای بدون تاریخ در انتظار اجرا

در کنار نگرانی‌های تزریق واکسن و کم و کسری‌هایی که در برهه‌ای از زمان وجود داشته است طبق آخرین آمار (اول مرداد) در مجموع تزریق دوز اول و دوم، ٩ میلیون و ٨٠٠ هزار ۴٧۶ دوز واکسن تزریق شده است و به اذعان مسئولان بهداشتی کشوری کمبود و مشکلی برای ادامه راه وجود ندارد.

طبق اعلام قبلی هم حدود یک میلیون فرهنگی در کشور داریم که با توجه به اعلام‌های مکرر مسئولان بهداشتی و آموزش و پرورش حداقل از حدود ٢ -٣ ماه گذشته تاکنون، واکسیناسیون معلمان از مرداد آغاز می‌شود و از اظهارات مسئولان امر چنین به نظر می‌رسید که این اعلام با پشتوانه قوی از حیث تامین واکسن مطرح می‌شود، ضمن آنکه زمزمه بازگشایی مدارس در میان مسئولان آموزش و پرورشی قوت گرفته و واکسیناسیون یکی از شروط اجرای این کار است، اما اعلام خبری از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تغییر زمان واکسیناسیون معلمان از مرداد به شهریور، سپس تغییر و تفسیر این صحبت نقل شده از سوی بالاترین مقام این وزارتخانه، شائبه نامنظم بودن زمان واکسیناسیون معلمان را به دنبال داشت.

البته شاید آنطور که چندی پیش هم معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش اعلام کرد علی‌رغم تمام این اطلاع رسانی ها، زمان دقیق واکسیناسیون و اهتمام ویژه برای این کار در گرو برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش که طی همین هفته با حضور رئیس جمهور در پیک پنجم کرونا می‌شود و تاکید ایشان بر تزریق واکسن برای معلمان به سرانجام برسد.


بیشتر بخوانید


واکسیناسیون معلمان چطور اجرا خواهد شد؟!

با وجود تمام حرف و حدیث‌ها و تایید و تکذیب‌هایی که آموزش و پرورش برای واکسیناسیون داشته و سکوتی که این روز‌ها وزرات بهداشت برای تحقق این کار مشترک به خرج داده است، در نهایت واکسیناسیون معلمان در تاریخی مبهم انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره جزئیات انجام این فرایند با اشاره به اینکه رایزنی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم با وزارت بهداشت انجام شده است، گفت که زمان دقیق هنوز معلوم نیست، اما زیر ساخت‌های لازم را تهیه کردیم.

او ادامه داد: اطلاع رسانی برای زمان دقیق کار مانند سایر گروه‌های مشمول واکسیناسیون، با پیامک و از طریق سامانه انجام می‌شود و در زمینه محل تزریق هم برای معلمانی که محل کار و خدمت آن‌ها تفاوت فاحشی دارد، وزارت بهداشت تمهیداتی اندیشیده است.

محسن بیگی تصریح کرد: هفته گذشته هماهنگی‌هایی به عمل آمد تا مراکز تجمیعی صرفا برای واکسیناسیون معلمان در نظر بگیریم و این کار محقق شد.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با یادآوری این موضوع که همه کادر آموزشی که به نوعی با معلمان دانش آموزان در ارتباط هستند، واکسینه می‌شوند، بیان کرد: برای آن دسته از سربازمعلمان و دانشجومعلمانی هم که به تازگی به جمع معلمان می‌پیوندند، لیستی جدید تهیه خواهیم کرد تا واکسیناسیون این طیف هم انجام شود و تعدادشان بیش از ٢٠ تا ٣٠هزار نفر نخواهد بود.

او همچنین درباره بازگشایی مدارس هم اظهار نظر را به روز‌های آتی موکول کرد البته پیشتر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا علاوه بر واکسیناسیون تاکید داشت که آموزش و پرورش در برگزاری کلاس‌ها نوبت صبح و بعدازظهر را در دستور کار قرار دهد، فاصله گذاری در کلاس‌ها رعایت شود و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس کاهش پیدا کند.

اوضاع نامعلوم زمان واکسیناسیون کرونا، پیک‌های متعدد و سنگین‌تر کرونا و تغییراتی مدیریتی پیش رو به دنبال تغییر دولت، متغیر‌هایی است که همچنان بازگشایی مدارس را با موجود نکات مثبت آموزش حضوری همچنان بلاتکلیف گذاشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۰۱:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
ما عمرا بریم چون معلوم نیست کرونا کی رخت برمیبنده
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت خوزستان رو وصل کنید
آذین
۱۰:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نگران نباشید حضوری نمیشه.اینا مسخوان لباس فرم هاشون و لوازم تحریرا فروش بره و مردم فک کنن حضوریه و بخاطر جمعیت کم غیرانتفاعی برن اونجا ثبتنام کنن بچه هاشونو.حضوری نمیشه اینا نقشس همش
KUFC
۲۳:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
لطفا تا وقتی همه دانش اموزان هم واکسن نزدن مدرسه هارو باز نکنید

من کرونا رو از نزدیک تو اقوام دیدم

تب بسیار شدید ــــ بدن درد که نمیتونی راه بری ـــــ گلو درد بسیار زجر اور

وزیر محترم اموزش و پرورش اصلا میدونی اگر دانش اموزی کرونا بگیره میتونه به خانوادش و دوستاش داخل مدرسه انتقال بده چرا درک نداری

دلیل بازگشایی شما برای مدرسه چیه

مطمٸن باشید با بازگشایی مدارس هیچ کسی موافق نیست و والدین از بازگشایی هرگز استقبال نخواهند کرد .
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
وقتی دارن میگن " در نهایت واکسیناسیون معلمان در تاریخی مبهم انجام خواهد شد " دیگه خودتون تا اخرشو بخونید
نادر
۱۷:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ابتدا تصویب و اجرای رتبه بندی با بند همترازی ۸۰ درصد بعد کلاس درس حضوری و واکسن
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
فرهنگیان از خداشونه که مدارس حضوری بشه که انقدر یک عده بی انصاف بخاطر ۴ تومن حقوق بهشون انگ بیکار و مفت خور نزنن هرچند که فقط خدا شاهد و عالمه که در تدریس مجازی کار معلم چندبرابر بود، اگر شرایط ایمنی دانش آموزان هم فراهم بشه معلمان از همه بیشتر راغب به آموزش حضوری هستند، معلم در ایران سیبل هر بی احترامی و بی انصافی از جانب مردم شده امیدوارم با انصاف تر قضاوت کنیم.
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
کل دنیا برای معلم احترامه قایل میشه.فقط کشور ماست که با معلم برخورد خوبی نداره و قدرشو نمیدونه
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
مگه دانش اموزان ادم نیستن واکسن بزنن
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا جون دانش اموزان و خانواده هاشون براتون مهم نیست
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
خیلی از معلم ها از همان مدارسی که شما می فرمایید سر کار نرفتند برای بچه ها تدریس داشتند یک مقدار انصاف داشته باشید.. تدریس مجازی به مراتب سخت تر!! یکسال بچه در منزل بوده به التماس افتادید که مدارس باز شود!! فرهنگیان با این که حقوق کمی دارند اما برایشان کرونا و.. فرق نداره با دل و جون مایه می گذارند! این واکسیناسیون هم منت نگذارید اکثرا زدند و با توجه به سن تا موقعی که اعلام به معلم شود میزنند!! اینا همش تبلیغات هوشمندانه است که بگویند به فرهنگیان می رسیم نه بینه درست حسابی، نه رتبه بندی نه فوق العاده ویژه!! کادر درمان ،اساتید دانشگاه، قوه قضاییه و... اضافه کردید فرهنگیان نه!! هر وقت هر کس معلم شد آن وقت نظر دهد
امیر
۱۳:۴۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان هنوز مشخص نیست وضعیت بازشدن مدارس چی بشه در ضمن اینجوری که ما شنیدیم اگر هم حضوری بشه کلاس ها با حضور همه دانش آموزان برگزار نمیشه ،پس یکم صبور باشید و دعا کنید تا ببینیم چی میشه نه اینکه هر حرفی رو به زبون بیارید و همه بخصوص معلمان رو قضاوت کنید. سپاس
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ظاهرا فعلا برای واکسیناسیون دانش آموزا برنامه ای نسیت و احتمالا حتی در صورت اجرا برا معلمان هم بخشی از معلمان با شرایط موجود واکسن نخواهند زد چون کارایی این واکسن های موجود با اثبات نرسیده و برخی معلمان از جمله خود بنده تنها از واکسن های دارای استانداردهای جهانی استقبال می کنیم.
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
شما نظرخودتون رو دارید واکسن با استاندارد جهانی یعنی چی ؟یعنی استرازانکا و اسپوتینک وبرکت استاندارد سازمان جهانی ندارند فقط فقط فایزر امریکا رو میخواید شما با بقیه مردم جهان خیلی تفاوت داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دنبال بهانه هستید سر کلاس نرید مثل خیلی از معلم های ورزش و .
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
حالا اگر ما باییم تو خیابون بگیم مدارس حضوری با این وضعیت قبول نداریم یک انگی به ما میزنید یک روش برای اعتراض بگید تا ما به اون عمل کنیم
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
تا تمام مردم واکسیناسیون نشوند، باز شدن درب مدارس و دانشگاهها، کاری بسیار اشتباست.
در ضمن، با تلاش اساتید دانشگاه و معلمان و همچنین والدین محترم، هرگز آموزش دانش آموزان و دانشجویان تعطیل نشده است.
در آموزش مجازی، دانش آموزان و دانشجویان تعلیم و تربیت را در کنار خانوده ها از معلمان و اساتید محترم فرا گرفته اند و این خیلی خیلی عالی است.
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
آقا یا خانم به ظاهر مسوول!!
صبر داشته باشید.
این همه مدت صبر کردید, الان هم صبر کنید تا همه مردم واکسن بزنن و با خیال راحت دانش آموزان به مدارس بروند.
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
با بازگشایی مدارس، فاجعه ای را رقم خواهید زد که به نام نظام سند خواهد خورد .
خواهشا مردم را از حکومت بیزار نکنید با این تصمیمات احمقانه خودتان.!!!
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
میگن کرونا بچه ها رو نمیگیره بعد چند تا از بچه ها رو درگیر کرده
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
امکان داره بچه ها بگیرن و ناقل بیماری باشن و افراد دیگر رو درگیر کنن چرا اینطور فکر نمیکنیم
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
کارمندان بانکها بیشترین آمار جانباختگان کرونا بعد از کادر درمان ، اما متأسفانه در طرح واکسیناسیون کرونا. در اولویت آخرکمپین حمایتhttps://farsnews.ir/my/c/82359 درخواست واکسیناسیون پرسنل شبکه بانکی کشور
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
فکر کنم مسولان از تعداد کشته ها راضی نیستند و می خواهن تعدادی از بچه ها راهم بکشند
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
عالیه کشورمون رو به پیری هست مسولین هم دارن عزیزانی که سنشون بالاست رو واکسینه میکنن جوونا و کودکان میمون برا کرونا تا جونشون و بگیره
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
چون سنشون بیشتر باید فوت کنن؟؟؟؟؟ اتفاقا اونا از جوونا بهترن
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اره بعدش هم انتظار افزایش جمعیت رو دارین هردو صورت رو باید درنظر گرفت
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
بااین حال که تعطیله چرا انقدر پول می گیرند
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
دولتی بنویسید
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا دروغ میگید. همه دوستان و بستگان ما رفتند سفر . ولی هیچ کدام را برنگرداندید. اعتماد مردم را خراب کردید!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اگه معلم واکسن بزند .دیگه کرونا تو مدرسه هانیست.اخه خانواده ای که کرونا گرفته وبچه اش را به مدرسه میفرسته مشکلی ندارد؟فقط معلم .خانواده ها وبچه ها مهم نیست.واقعا با این طرزفکر ومدیریت.متاسفم!
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
واقعا گل گفتی .حرف حساب جواب ندهره
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
کشتین مارو.اگر بچه ام مریض شه توی مدرسه، امیدوارم اونهاییکه علاقمند به آموزش حضوری بودن همشون مریض شن اونم سخت
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
نفرین مثل تف سربالا میمونه
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
قشنگ معلوم تویک بچه هستی که جای یک بزرگ تر پیام میدی خوشت میاد از تقلب خوشت میاد از سخت درس خوندن اونم با انلاین
......
۱۰:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
همه جایی دنیا مدارس باز میکنن برای آینده کشورشان اون وقت مسئولین کشور ما به جایی اینکه شرایط رو برای بازگشایی مدارس فراهم کنند تعطیل میکنن وخود شون راحت میکنن .
فقط دو مکان در کشور کرونا دارن یکی مدارس و دیگری ورزشگاه های ورزشی تمام.
......
۱۰:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
همه جایی دنیا مدارس باز میکنن برای آینده کشورشان اون وقت مسئولین کشور ما به جایی اینکه شرایط رو برای بازگشایی مدارس فراهم کنند تعطیل میکنن وخود شون راحت میکنن .
فقط دو مکان در کشور کرونا دارن یکی مدارس و دیگری ورزشگاه های ورزشی تمام.
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
فقط ایرانه که باید تعطیل باشه ؟تجربه ثابت کرده بعد از هر تعطیلی دیگه به سختی بشه نیروها را به سر کار کشوند
خیلی از نیروهایی که خودمان می دانیم این یک ساله بسیار کم کاری کردند وکسی هم نمی تواند از آنها در خواست کار مطلوب داشته باشد.چون با بدترین رفتار ها وشکایات مختلف آنها روبرو میشود.
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
حاضری بچه های مردم همه از کرونا مریض شن که چی بعد از کرونا سخت برمیگردن سرکار!!خدا یه عقلی بهتون بده
لیلا
۰۹:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من بچه م رو هیچ وقت با این شرایط کرونا نمیفرسم مدرسه ، مگه از جون بچه م سیر شدم ، خودم آموزشش میدم ولی نمیفرسم ش مدرسه
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
حضور در مدرسه فقط برای اموزش نیست بنده خدا بچه ها از نظر روحی و روانی اسیب جدی دیده اند .فردی که از نظر روحی وروانی مشکل داره چه فایده ای داره بود و نبودش مهم نیست دیگه .چقدر بی سوادی چقدر بیفکر ی اخه .همه جا بچه ها رو بردید از مسافرت و بازار و ... نوبت درس و مدرسه که میشه ترس از کرونا میاد
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
شما فقط بفرست باشگاه و کلاس زبان اونجا کرونا نیست
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
در جواب ۱۰.۲۳ یعنی حاضری بچه ات و کل خونوادت کرونا بگیرن ولی روحیه بچه ات آسیب نبینه. خوب خودت کوته فکری که اینجوری فکر می کنی. یه کاری بکن توی خونه سرگرم بشن تا روحیه شون آسیب نبینه. تویی که نمیفهمی یا خودتو زدی به نفهمی.
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
بعضی خانواده ها بچه های خودشون رو به باشگاه ها گیم نت و... میفرستند، و توی این مکان ها نگران کرونا نیستند اما وقتی صحبت از مدرسه میشه نگران کرونا میشوند
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
جواب ۱۰:۲۳ رو بگم که متاسفم برای طرز فکرت.کل دنیا دارن تلاش میکنن برای نابودی کرونا اونوقت تو نگران روحیه بچه ات هستی.کاش یکم نگران جان بچه ات هم بودی.جهش جدید کرونا بیشتر بچه ها را مریض میکنه.فضای خانه ات را شاد کن و باهاش بازی های دونفره بکن بجا اینکه بفرستیش وسط ویروس کرونا
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه گیم نت حداکثرش ۷ الی ۱۰ نفره یه کلاس ۳۰ نفره رو چجوری بدون واکسن میخواین بفرستین مدرسه حضوری؟؟؟
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
هموطن عزیز معلم 50 سال به بالا که بازنشسته است اگر هم نیست تعدادشون خیلی باید کم باشه البته من منظورم استخدامی های دبیری و تربیت معلمه استخدامی های جدید که اکثرا 50 سال به بالا هستند
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
تو شهر ما که طبق اعلام مسئولان شبکه ی بهداشت از ۳ ، ۴ روز دیگه واکسیناسیون معلمان شروع می شه
..
۰۹:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
خب وقتی واکسیناسیون بر اساس گروه سنی انجام شود معلم ها هم در این گروه های سنی قرار می گیرند و واکسن تزریق می کنند ، کما اینکه تا الان هم عده ای از معلم ها واکسینه شده اند .
در استان های جنوبی و شرقی ۵۰ سال به بالا داره واکسن می زنند که معلمین هم جزوشون هستند .
بقیه استان ها هم همین طور
H
۱۰:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این هفته گروه سنی جدید برای واکسن زدن دعوت می شوند .

۵۵ سال به بالا در تمام کشور

استان های جنوبی ۴۵ سال به بالا
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من خوزستانی هستم فعلا که از واکسن خبری نیست فقط شصت سال به بالا واکسینه شدن
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
واکسیناسیون فرهنگیان مثل بحث رتبه بندی آنها است که با تبلیغ بسیار هوشمند، هدفمند و وسیع انجام میشه و بعد به بهانه های واهی به تاخیر 10 ساله می افته. راستی میشه این کار را مثل افزایش حقوقی این عزیزان پلکانی انجام داد.
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
انگاری که سلامت بچه ها در دستور کار نیست .واکسیناسیون معلم ها چه ربطی به دانش آموزان دارد .بچه ها برفرض که خودشون مریض نشوند اما ناقلان خطرناکی برای خانواده می شوند.لطفا در مورد سلامت جامعه کوتاهی نکنید.
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا این جهش جدید کرونا از همه بیشتر بچه ها را درگیر کرده
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
هیچ کجا واکسنی برای بچه ها نبوده و نیست چه انتظار بیخودی دارید شما
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
با این آشفته بازار واکسیناسیون در کشور ، من که بچم رو نمی فرستم مدرسه .

خوبه که میگن ویروس جدید بچه و بزرگسال نمی شناسه

اتفاقا این بچه ها هستن که سر کلاس کنار هم میشینن

معلم که فاصله داره ازشون ...
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم بازار واکسن آشفته نیست فقط این غربی ها که خیلی سنگشان را به سینه میزنید بهمون واکسن نمیدن.برین خدا را شکر کنید ایران از همون اول تولید واکسن را آغاز کرده.خیلی از کشورها هنوز بلد نیستن واکسن بسازن
عمار
۰۸:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بازگشایی مدارس توی این شرایط وخیم و سخت کرونایی فاجعه بار خواهد بود !!! و هم مسئولان و مربیان دانش آموزان و هم دانش آموزان و هم اولیای دانش آموزان و هم رانندگان سرویس مدارس و هم خانواده هاشون را دوچار حوادث غیر قابل جبران کشنده ویروس منحوس کرونا می کند چونک مدارس محیطی شلوغ و غیر قابل کنترل هستند در فضای دربسته چرا که در زمستان نمی شود کولر زد و پنجرهای کلاسها رو باز گذاشت دانش آموزان از سرما مریض می شوند باید تا رفع کامل ویروس منحوس کروناهای مختلف جهش یافته در همان فضای مجازی و از طریق آموزش تلویزیونی دانش آموزان در کمال امنیت آموزش ببینند امتحانات نهایشون رو هم که حضوری برگذار می کنید برای اینکه کسی تقلب نکند پس مشکل چیست که انقدر می گویید باید آموزش و پرورش حضوری باشد در این شرایط سخت کرونایی در ضمن در آینده انشاءالله پس از رفع کامل ویروس منحوس کرونا از کل جامعه دیگر نمی توانید به دانش آموزان بگویید گوشیهای موبایل و تبلتهاشون رو همراهشون به مدارس نیاورند چونکه عصر و دوران آموزشی عوض شده متحول شده باید گوشیهای موبایل و تبلتهاشون رو با خودشون به مدارس بیاورند و مقداری را در فضای مجازی و مقداری را در فضای حضوری معلمین و مسئولین مدارس باهاشون کار کنند مثلا مدیر مدرسه و ناظمین مدارس نمی خواهد دانش آموزان را یک ساعت سرپا زیر تیغ آفتاب یا سرما توی حیاط مدارس نگهدارند و برای دانش آموزان شرح وظائفشان را توضیح دهند و بگویند چه بکنند چه نکنند همه رو در فضای مجازی توضیح می دهند و دانش آموزان قوانین و مقررات مدارس را می خوانند نیازی نیست دانش آموزان رو دو ساعت سرپا توی سرما و گرما کف حیاط مدارس نگهدارید و براشون سخنرانی کنید مغز دانش آموزان هر روز انقدر ظرفیت ندارد که شما مداوم منویات شخصیتونم توش بریزید مغزشون هنگ میکنه درس معلمین رو هم نمی فهمند کلا سیستم نظام آموزش و پرورش 100 سال قبل به زبال دان تاریخ بشری پیوست سیستم نظام آموزشی پیشرفته و نوین جایگزینش شده و مغز کودکان و نوجوانان پیشرفته تر و به همزمان با عصر جدید پیش میرود بهتر است مسئولان آموزش و پرورش و معلمین هم خودشان را به روز رسانی کنند که از تمدن پیشرفته بشری عقب نی افتند و مورد تمسخر همگان قرار نگیرند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه عادلانه مومنانه پیشگیرانه خداپسندانه .
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
چقددددددر حرف زدی
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
از متنت مشخصه که فرهنگی هستی بزن بر طبل بی عاری که آن هم عالمی دارد
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
قصه حسین کرد شبستری
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
مردم دوست دارن بچه هاشون حضوری برن سر کلاس ولی از جون بچه ها که سیر نشدن. فقط معلم ها که کرونا نمیگیرن. تا واکسیناسیون کامل شرایط همینطوری ادامه پیدا کنه بهتره
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
کندی واکسیناسیون و عدم اشتیاق به برگزاری کلاسها فکر کنم جلوی تشکیل کلاس رو ازمهر بگیره خدا به داد پدر و مادرها برسه
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم برات که اصلا نگران کرونا گرفتن بچه ات نیستی.ظاهرا فقط فکر آزادی و آرامش خودتی و میخای از شر بچه ات خلاص شی.شایدم اصلا بچه نداری و احساس بچه دارها را نمیفهمی
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من که امکان نداره بگذارم بچه ام حضوری بره مدرسه.
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من که امکان نداره بگذارم بچه ام حضوری بره مدرسه.
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
هیچ خانواده ای راضی به خطر انداختن فرزندش نیست
از خودتون داستان نبافید
اگه فرزند خودتون هم دچار این مریضی بشه، باز هم اینگونه تحلیل میکنید؟
مطمئنید که با این تفکرتون خلاف پروتکل ها صحبت نمیکنید؟
فقط مسافرت با اتومبیل شخصی، نقض پروتکل هاست؟
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
به خدا نرفتنشون به مدرسه وجدا سازیشون بسیار بسیار خطرناکتره
احتمال افزایش افسردگی وبیماری های روحی برای فرزندانمان را جدی بگیرید
اینا همه اش جو سازی فرهنگیان است که سر کار نروند
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
مجبور بودم برای یک سفر کاری برم به شهر دیگه.نتونستم با ماشین شخصی برم چون کروناعه و جریمه.مجبور شدم با اتوبوس و سواری های جاده ای برم.که پر از کرونا بود
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
در جواب ۱۰.۴ : واقعا برات متاسفم که اینطوری فکر میکنی. وقتی کشوری اینققققدر بی کفایته که هنوز نتونسته ملتشو ایمن کنه و فقط جرت و پرت حرف میزنه نباید از بعضی از حرفهای مردمش بیشتر از این انتظار داشت.
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
فرهنگیان در این مدت هم سر کار بودند . تو کوری نمیبینی (در جواب ۱۰.۰۴ دقیقه)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اولا افسرگی بچه ات درمان داره اما کرونا بگیره و بمیره دیگه نمیتونی کاری کنی.
دوما کشور ایران بی کفایت نیست.اگر بیکفایت بود الان واکسن کرونا تولید نمیکرد.کاش یکم چشمتونو باز میکردین و تلاش ایران را در هما زمینه ها میدیدید.اون اصلاح طلبان بیکفایتن که ۸سال برای کشور هیچکاری نکردن و فقط منتظر بوسیدن دست آمریکا بودن