سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقتی عجیب که دختری در سن ۱۹ سالگی‌اش فهمید!

دختر ۱۹ ساله وقتی برای نخستین بار مجبور شد سی تی اسکن بگیرد متوجه شد که جزء موارد نادر است و قلب او در سمت راست قفسه سینه‌اش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، کلر مک ۱۹ ساله از اهالی شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا ژوئن گذشته هنگام انجام آزمایش رادیوگرافی حقیقت تکان دهنده‌ای را کشف کرد. او پس از دو ماه سرفه و مراجعه به چند پزشک، سرانجام با تشخیص بیماری ذات الریه مجبور شد برای نخستین بار سی تی اسکن انجام دهد.

تعجب زمانی بود که با اسکن مشخص شد قلب او در سمت مخالف قفسه سینه اش است، حالتی به نام دکستروکاردیا که در آن قلب به جای چپ در سمت راست قفسه سینه قرار دارد.

این دختر درباره تجربه خود گفت: دکتر به نظر می‌رسید واقعاً شوکه شده و به من گفت آیا می‌دانید قلب شما در سمت راست سینه شماست؟ من گیج شدم و شروع به خندیدن کردم، زیرا صادقانه باورم نمی‌شد.

او افزود: دکتر برای من توضیح داد که این بیماری دکستروکاردیا نام دارد و من باید پرونده خود را به پزشک مراقبت‌های اولیه خود گزارش دهم. من بیش از یک بار به دکتر گفتم: جدی می‌گویی؟ من صادقانه شوکه شدم و بسیار گیج شدم که چطور تا قبل از ۱۹ سالگی این را نمی‌دانستم. وقتی به پدر و مادرم گفتم، آن‌ها ترسیده و شوکه شدند.


بیشتر بخوانید


در واکنش به وضعیت کلر هیچ فردی اعتقاد نداشت که او تمام زندگی خود را گذرانده است، بدون اینکه هیچ یک از پزشکان متوجه شوند قلب او در سمت راست قفسه سینه اوست. طبق گفته پزشکان وضعیت دکستروکاردی معمولاً تهدید کننده زندگی نیست و کلر در حال حاضر به هیچگونه پیگیری پزشکی احتیاج ندارد.

دکستروکاردیا یک بیماری مادرزادی نادر است که در آن قلب به جای سمت چپ در سمت راست قفسه سینه قرار دارد که در آن کمتر از ۱ ٪ از افراد بروز می‌کند. در این موارد قلب کودک در هفته‌های اول بارداری تکامل یافته و به سمت راست قفسه سینه منتقل می‌شود و دلایل آن هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
این خبر جالب نیست
از هر 10 هزار نفر دیگه یکی پیدا میشه
احمدی
۱۳:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
حالا جاب اینجاست که اینهمه تابحال دست گذاشته سمت چپ (به خیال اینکه قلبش عین بقیه سمت چپه) و مثلا گفته در قلب من جا داری و دست گذاشته روی قلبش و هر حالت شبیه به این چقدر جالب میشه ! حالا حرفاش درست درنیومده و همون درقلب من (دست روی سینه سمت چپ) جا ادری یعنی کشک و هیچی ..!!
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
تو روحت خخخخخخ
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
بیماری که نیست حالته
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
خدا شفاش بده
احمدی
۱۳:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
خدا تمام بیماران را شفا بده ! ولی دوست عزیز اگه منظور شما و خدا شفا بده درمورد قلب سمت راست این دختر هست که این دختر مشکلی نداره و فقط قلبش به جای سمت چپ ، سمت راست قرار دارد و به زندگی طبیعی خودش ادامه میده!
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من اگر پیگیری پزشکی لازم نداره، این یک بیماری نیست.این نشانه قدرت خداونده، که می خواهد به ما انسانها یادآوری کنه که به هر شکلی می تونه موجودات رو خلق کنه
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مگه قلب وسط قفسه سینه نیست؟
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
چنین افرادی در ایران هم هستند
واقعا این خبر چه اهمیتی داره؟
Saeed
۱۹:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یکی از اقوام ما هم قلبش سمت راست هست اتفاقا اونها هم در بزرگ سالی متوجه این موضوع شدند و ترس زیادی براشون به خاطر این موضوع پیش آمده بود.
مرتضی
۱۹:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران به جای این اخبار برو اینترنت خوزستان پیگیری کن که این ۱۰ روزه یا قطع یا ضعیفه مگه مردم همشون با بیل و کلنگ کار می کنند خوب من با اسنپ کار میکنم و این ۱۰ روزه بیکارم به دلیل قطعی اینترنت
ساحل
۱۹:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مسخره