سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امور عشایر ایران مطرح کرد؛

حمایت از راه اندازی کارخانه تولید کنسانتره دامی در گیلان

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با پرداخت تسهیلات از راه اندازی کارخانه تولید کنسانتره دامی در استان گیلان حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شاهپور علائی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران در دیدار با نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج استفاده از کنسانتره دامی در مناطق عشایری به عنوان جیره علمی تغذیه دام در دستور کار این سازمان قرار دارد.

او افزود: اگر تعاونی عشایری گیلان آمادگی راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام و کنسانتره را داشته باشد و زمین آن فراهم باشد، برای تأمین تجهیزات آن تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: زنان عشایری گیلان به هر میزان که در جمع آوری و خشک کردن گیاهان دارویی و بسته بندی، فرآوری، تولید صنایع دستی و گلیم و فرش فعالیت کنند، با پرداخت تسهیلات از آنان حمایت می‌کنیم.

علائی مقدم ادامه داد: امسال ۳۷۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر کشور اختصاص پیدا کرده که ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان آن را به عشایر گیلان در نظر گرفته ایم.

او با اشاره به اینکه ساختار اداری امور عشایر استان گیلان پیش از این دچار مشکلاتی بود و بودجه مستقل نداشت و با واسطه کار‌ها را انجام می‌داد، تصریح کرد: امور عشایر گیلان در حال حاضر ساختمان مستقل و ۸ نفر نیروی پرسنلی دارد که ۴ نفر از آنان به تازگی استخدام شده اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.