سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدردی امام جمعه اراک با مردم خوزستان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات مردم جنوب کشور گفت: با مردم خوزستان همدردی می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مشکلات خوزستان قابل درک است و با آنان همدردی می کنیم و نیاز است که حلقه مدیریتی و کارشناسی کشور به سرعت راهکارهای اثربخشی را در ترمیم کمبود آب صورت دهند تا مردم جنوب کشور برای تهیه آب در رنج و دشواری نباشند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: خشکسالی شدید در سال جاری و کاهش ۵۲ درصدی بارندگی در مقایسه با سال زراعی قبل چالش‌هایی جدی برای کشور داشته و سد کرخه که می بایست هفت میلیارد مترمکعب ذخیره منبع داشته باشد اکنون تنها حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و  با بازگشایی آب پشت این سد تنها برای  ۵۰ روز ذخیره آبی وجود دارد.

وی تاکید کرد: لازمه برون رفت از شرایط دشوار کنونی همت، حمایت و همبستگی ملی مردم و مسئولان است .

امام جمعه اراک حج را از ارکان بزرگ دین اسلام دانست و با اشاره به تعطیلی مراسم حج گفت : امسال برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع کرونا این مراسم برگزار نشد که بخشی از این مسئله به همکاری نکردن آل سعود برمی‌گردد که با وجود قول همراهی با کشورهای مسلمان این مهم را دستخوش تعلل و اهمال کردند.

آیت الله دری نجف آبادی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی اراک و کادر درمان افزود : با شیوع سویه خطرناک کرونا دلتا همه باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.