سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوش نشینی کرونا زیر سایه پیک پنجم / مردم بی خیال شدند، بیمارستان‌ها در حال پُر شدن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان به هزار و ۹۶ تَن رسید.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  از روند افزایشی بستری‌های کرونا در استان خبر داد و گفت: امروز شمار بستری‌ها به هزار و ۹۶ تَن رسید و در روز‌های اخیر دست کم روزانه ۲۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری می‌شود.


عبدالرضا فاضل افزود: از بستری‌های کرونا، ۱۳۶ بیمار به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۵۲ بیمار بدحال هم با دستگاه تنفسی در حال مبارزه با کرونا ویروس برای ادامه زندگی هستند.


فاضل گفت: متاسفانه این روز‌ها هم استانی‌ها کمتر ماسک می‌زنند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این موضوع در کنار مسری و سرکش‌تر بودن گونه دلتا، می‌تواند اوضاع استان را بحرانی‌تر کند و با کمبود تخت بستری مواجه شویم.


فاضل از مردم خواست: تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشده اند، دو ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و تا می‌توانند از میهمانی و دورهمی و شرکت در اجتماعات حتی در فضای باز، دوری کنند.


او گفت: کرونا ویروس، مسری‌تر شده و نادیده گرفتن توصیه‌های کادر درمان می‌تواند به قیمت جان خودمان و عزیزانمان تمام شود.


او ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا همه شهر‌های استان به جز گمیشان قرمز است.

 

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در جلسه اضطراری هفته قبل ستاد استانی مقابله با کرونای استان گفته بود : وضعیت گلستان وخیم تر از تهران است .


انتهای پیام / فا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.