سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعتبار بخشی به نوعی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: اعتبار بخشی مراقبت های پرستاری یکی از ارزشمند ترین مدل های ارزیابی بر اساس کیفیت است.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و‌گو‌ با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتبار بخشی و نظارت بر مراقبت های پرستاری اظهار کرد: در حال حاضر برنامه اعتبار بخشی تحول خوبی در مدیریت خدمات نظام سلامت کشور ایجاد کرده است و باعث پیوند مدیریت ارشد حوزه سلامت با ارائه خدمات مفید پزشکی شده است.

او ادامه داد: امروزه اعتبار بخشی مراقبت های پرستاری یکی از ارزشمند ترین مدل های ارزیابی بر اساس کیفیت و ایمنی محسوب می شود و این اعتبار بخشی هماهنگ با اولویت های مختلف وزارت بهداشت مانند منشور حقوق بیمار، حاکمیت ایمنی است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: امروزه توجه به زیر ساخت های پژوهشی به خصوص در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است. اعتبار بخشی به نوعی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استاندارد های مشخص است که این شاخص ها بر بهبود مداوم‌کیفیت، محوریت بیمار ، بهبود ایمنی بیمار نامزد ویژه ای دارد.

او گفت: امروزه نظارت هایی مانند نظارت بر حسن اجرای قانون ارتقای بهره وری،ارائه مراقبت به شیوه موردی در دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها انجام می شود.


بیشتر بخوانید

با تصویب نهایی تعرفه خدمات پرستاری کام پرستاران شیرین خواهد شد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.