سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ازبکستان درخواست آمریکا در مورد اسکان موقت شهروندان افغانستان را نپذیرفت

ازبکستان درخواست آمریکا مبنی بر پناه دادن موقت به شهروندان افغانستانی که منتظر دریافت ویزای ویژه مهاجرت به آمریکا می باشند را رد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عصمت الله ارگاشیف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان برای افغانستان گفت که پناه دادن موقت به افغانستانی هایی که با نظامیان آمریکایی همکاری کرده اند، یک موضوع بسیار جدی و حساس برای ازبکستان بوده و نمی توان در مورد آن فورا تصمیم گرفت.

ارگاشیف افزود که ازبکستان کنوانسیون سال ۱۹۵۱ میلادی در مورد وضعیت پناهجویان را امضا نکرده و قوانین داخلی این کشور نیز در مورد اعطای پناهندگی به شهروندان خارجی صراحت ندارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان برای افغانستان گفت: «بنابراین با در نظرداشت عوامل خارجی و داخلی، هیچ زمینه قانونی و عملی برای پناه دادن افغانستانی هایی که با آمریکا همکاری کرده اند، در خاک ما وجود ندارد.»

شبکه خبری بلومبرگ اخیرا گزارش داد که آمریکا از ازبکستان، قزاقستان و تاجکستان خواسته است تا به ۹ هزار افغانستانی که با نظامیان کشورهای غربی در افغانستان کار کرده اند و با تهدید طالبان روبرو می باشند، پناهندگی موقت بدهند.

تاجکستان و قزاقستان تاکنون در مورد این درخواست آمریکا اظهار نظر نکرده اند.

در همین حال، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که ارتش آمریکا برای انتقال ۳۵ هزار مترجم افغانستانی و اعضای خانواده آنان به دو پایگاه نظامی این کشور در کویت و قطر آماده می گیرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.