سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا / بایدن: این آغاز کار است

خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه یک نهاد و یک شخص کوبایی اعمال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه یک نهاد و یک شخص کوبایی به بهانه اعتراضات اخیر خبر داد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) یک فرد و یک نهاد کوبایی را طبق دستورالعمل اجرأیی ۱۳۸۱۸ تحریم می‌کند. این قانون مسئولیت حقوق بشر مگنیتسکی را اجرا می‌کند و با ناقضان حقوق بشر مقابله می‌کند.»

در ادامه این بیانیه افزود: «اکنون وزیر دفاع کوبا و نهادی مرتبط با وزارت دفاع این کشور را به‌دلیل سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز که از ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) آغاز شد، تحریم می‌کنیم.»

یک مقام وزارت خزانه‌داری نیز گفت: «مردم کوبا سزاورا برخورداری از حقوق اساسی خود برای اعتراض هستند. به چنین تحریم‌ها و مجازاتی برای حمایت از مردم کوبا ادامه خواهیم داد.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از اعلام این خبر ازسوی خزانه داری آمریکا به آن واکنش داد و از آن حمایت کرد.

بایدن در بخشی از اظهارات خود گفت: «تحریم‌های کوبا تازه آغاز کار است.»

مردم کوبا هفته‌ گذشته  به خیابان‌ها آمدند و خواستار انتخابات آزاد و اصلاحات اجتماعی شدند. آمریکا ۶۰ سال است که تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه کوبا اعمال کرده است. اوایل تیرماه ۱۸۴ کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره  اقتصادی کوبا ازسوی آمریکا رأی دادند.

پیش از این با شروع اعتراضات در کوبا و حمایت‌های مداخله جویانه آمریکا از اغتشاشات، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، ضمن هشدار درباره دخالت نظامی آمریکا در کشورش گفت: «برخی درخواست‌ها برای "مداخله" در این کشور به دنبال اعتراض‌های اخیر در کوبا، به معنای درخواست برای مداخله نظامی آمریکا است.»

همچنین یک گروه از فعالان حقوق بشر از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های کوبا را لغو کند و اعلام کردند: «دولت بایدن از گرسنگی به‌عنوان سلاحی علیه هاوانا استفاده می‌کند و از این رو تحریم‌هایی که به بحران اقتصادی کوبا دامن زده، باید از بین برود.»

انتهای یپام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.